Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte springa TEC 2014 (50 miles) för första gången, vad ska jag tänka på utrustningsmässigt? Tipsa gärna.
Har tidigare sprungit ultror på asfalt/grus/torv men aldrig i terräng.

Jag är i samma situation som dig, TEC ställer helt nya krav på löpningen framför allt när det gäller väder.

Några saker som jag tror TEC och BRR delar dock som jag haft mycket nytta av:
- Nummerlappshållare (Orca Race Belth With Zip Pocket från Wiggle)
-

Tack Niklas!

Har checkat lite ang jacka och det verkar som om de flesta löparjackor endast är vattenavvisande och inte vatten"täta"... Problem! Om jackan är vattentät blir det även en tyngre och klumpigare jacka. Men kanske att föredra så att inte överk

Det är bara en av fem gång vädret har varit riktigt risigt. 2012 när det oväntat kom mycket blötsnö på morgonen. 2013 regnade det iof på morgonen men det upphörde efter något varv. Banläggningen är vald för att den torkar snabbt på våren, men några få met

Fördelen med TEC och BRR är att det är varvbanor. Man kan ha ett antal jackor med sig och skor.

Men en riktigt vatten tät jacka tror jag på + en eller två mer löpvänliga varianten.

Varför då?
Jo, blir det ihållande regn under nästan hela loppet är det f

Jag gjorde en variant på nummerlappshållaren. då Jag justerade spännet på min midjeväska maximalt åt ena hållet och satte nummerlappen på det bältet. Smidigt och enkelt. Många har nrlappen på byxan men aldrig jag sätter en säkerhetsnål på mina kompression

En gång körde jag med nummerlappsbälte virat två varv runt låret. Fungerade bra. Jag slapp säkerhetsnålar i byxorna, men framförallt kunde jag dra på mig ett extrapar byxor på natten utan att behöva flytta säkerhetsnålar. Jag har tappat bort det nummerlap

Supertack för allt ovan! Har nu lite att testa och prova ut.

Har också beställt tidigt vårväder med soliga inslag ????

En regntät jacka måste inte vara tung och klumpig, som Janne påpekar redan här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1330209

Jag köpte en sådan där bitithorn - för en mindre förmögenhet - men har fortfarande inte testat den i ösregn. I all

Och skulle det vara ösregn under tio timmar under ett 100 mileslopp samtidigt som vinden vänder till stark motvind och temperaturen sjunker så att det blir snöblandat regn och underlaget blir hal lera så att det blir svårt att ha farten uppe för att hålla