Quote from Guest on 29 October 2007, 15:50Har undrat en sak, kan det vara så att man t o m springer/joggar för långsamt så att det blir jobbigare att klara rundan?
Pratar då om ex den fart jag hade på Tjejmilen, 10 km på 71 minuter.
Jag håller ungefär den hastigheten fortfarande, har liksom i
Har undrat en sak, kan det vara så att man t o m springer/joggar för långsamt så att det blir jobbigare att klara rundan?
Pratar då om ex den fart jag hade på Tjejmilen, 10 km på 71 minuter.
Jag håller ungefär den hastigheten fortfarande, har liksom i
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 16:00Lite intervaller?
Lite intervaller?
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 16:14Hej Kristina.
"Har undrat en sak, kan det vara så att man t o m springer/joggar för långsamt så att det blir jobbigare att klara rundan?"
Ja, så kan det vara, om du har en oekonomisk löpstil/steg.
Du skulle i teorin kunna gå en mil på 71 minuter och in
Hej Kristina.
"Har undrat en sak, kan det vara så att man t o m springer/joggar för långsamt så att det blir jobbigare att klara rundan?"
Ja, så kan det vara, om du har en oekonomisk löpstil/steg.
Du skulle i teorin kunna gå en mil på 71 minuter och in
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 16:58Det jag tänkt är 3 pass/v, 1 intervall eller backe, 1 snabbdistans och 1 långsammare tempo men längre distans.
Har dock svårt att fatta är, ang ”slöpasset” hur jag kan göra det ännu långsammare än nu när jag redan har så långsamt tempo?
Hur genomför man
Det jag tänkt är 3 pass/v, 1 intervall eller backe, 1 snabbdistans och 1 långsammare tempo men längre distans.
Har dock svårt att fatta är, ang ”slöpasset” hur jag kan göra det ännu långsammare än nu när jag redan har så långsamt tempo?
Hur genomför man
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 17:27Jag började då springa både snabbare OCH mera ekonomiskt när jag hittade "rätt" löpsteg. En win-win-situation!
Och om jag nu försöker ta det lugnt så märker jag att det tröttar ut mej, bara på grund av att löpsteget inte "passar" min takt längre.
Jag började då springa både snabbare OCH mera ekonomiskt när jag hittade "rätt" löpsteg. En win-win-situation!
Och om jag nu försöker ta det lugnt så märker jag att det tröttar ut mej, bara på grund av att löpsteget inte "passar" min takt längre.
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 17:32Jag har fått för mig att med fel löpsteg kan det bli som om man bromsar varje steg när man joggar sakta. Då blir det ju jobbigare än om man joggar lite fortare utan bromsning...
Jag har fått för mig att med fel löpsteg kan det bli som om man bromsar varje steg när man joggar sakta. Då blir det ju jobbigare än om man joggar lite fortare utan bromsning...
Quote from antti5303@gmail.com on 29 October 2007, 18:01Pröva att springa din målfart! Det värsta som händer är att du blir trött och får gå en stund. Att bli så trött så man blir liggande i dike händer bara om man väljer det själv. Dvs man strävar att hålla farten uppe en längre tid fast kroppen på alla sätt
Pröva att springa din målfart! Det värsta som händer är att du blir trött och får gå en stund. Att bli så trött så man blir liggande i dike händer bara om man väljer det själv. Dvs man strävar att hålla farten uppe en längre tid fast kroppen på alla sätt
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 23:40OK kolla bah!!
Sprang en runda som bäst tagit 23 minuter...Löpning 19 min 53 sek
1:a passet där jag släppte försiktighetsprincipen och tog i..EJ skumt ej ont nånstans:-)
Pulszon 5 kunde bara säga max 2 ord typ..(oftast runt 165 i puls) Hallelulja moment
OK kolla bah!!
Sprang en runda som bäst tagit 23 minuter...
Löpning 19 min 53 sek
1:a passet där jag släppte försiktighetsprincipen och tog i..EJ skumt ej ont nånstans:-)
Pulszon 5 kunde bara säga max 2 ord typ..(oftast runt 165 i puls) Hallelulja moment
Quote from antti5303@gmail.com on 30 October 2007, 10:40Kuul att du drog på!
>Va?? Finns det löparklubbar för sniglar??
JA! Vad som finns där du bor vet jag inte men i Göteborg finns bla solvikingarna med alla typer av löpare från 30-80 min på milen. Dom har pass för alla.
Det finns motionsträning i längdåkn
Kuul att du drog på!
>Va?? Finns det löparklubbar för sniglar??
JA! Vad som finns där du bor vet jag inte men i Göteborg finns bla solvikingarna med alla typer av löpare från 30-80 min på milen. Dom har pass för alla.
Det finns motionsträning i längdåkn
Quote from Galderma Fritidsförening on 30 October 2007, 13:10Den här diskussionen var bra för mig också. Tycker det är jobbigare att springa långsamt än att springa snabbt så jag kanske ska ta och prova det ni nämnt här, när jag kommer hem från Tyskland. 🙂
Den här diskussionen var bra för mig också. Tycker det är jobbigare att springa långsamt än att springa snabbt så jag kanske ska ta och prova det ni nämnt här, när jag kommer hem från Tyskland. 🙂