Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävla?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Nishiki xc3 hybrid och motionscyklat på skogsstigar, mycket grusvägar men asfalt också förstås. Jag har börjat cykla i ösregn helt plötsligt?!?motionscykling?!? Skulle kanske vilja testa en tävling? Dock, tävling för mig är som en krigszon, en

Tävlingar fodrar licens om du inte kör i sportklass. Då kan du lösa "endagslicens".

Börja med ett tempolop, ensam mot klockan! Sedan kan du fundera på din fortsatta karriär som tävlingscyklist.

Det har redan blivit "mot klockan" och i regn och lera helt plötsligt, skulle bara motionera men något har hänt 🙂 Får inte med mig nån att cykla med längre, för fort och för långt tydligen, därav tävlingsfunderingar... licens?

Licens får du genom cykelklubbar och där får du vanligtvis en massa råd och hjälp med träning, mekning och lekkamrater.
Sedan är det upp till dig att träna och känna smärtan!

Lycka Till!

Tack! Ska kolla upp cykelklubbarna här i kring.

annars kan du ju testa motionslopp. De är ingen tävling men de kanske är ett steg i rätt riktning.

>Dock, tävling för mig är som en krigszon, en stridssituation = mycket dålig förlorare och tvåan ÄR första förloraren!!! och ja, det ÄR skämmigt men , om man nu vill öva sig i konsten att KANSKEMÖJLIGEN förlora med god min, vad slags tävling, med min cyke

David sover/jobbar du aldrig??

Kanske tävlingslicens är de ända rätta i detta fallet 😉 vill ju inte bli nerkörd när jag kör motionslopp 😉

Jag sover när jag jobbar eller jobbar när jag sover.

Man är en stöttepelare för AF:s personal. Utan arbetslösa så hade de varit arbetslösa. Därför gäller det att spara på de arbetslösa så personalen kan bekräfta sin egen existens.
Om man aldrig gör något

Heltids proffs med andra ord (H)