Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 17:12Då kanske man ska köra i Sportklassen! Verkar kul med lite nya ansikte.
Gary: Håkan o Anders är i Italien och cyklar.
Var nere på CC idag på stadsbesök och fixade ett par Endura Knickers.
Då kanske man ska köra i Sportklassen! Verkar kul med lite nya ansikte.
Gary: Håkan o Anders är i Italien och cyklar.
Var nere på CC idag på stadsbesök och fixade ett par Endura Knickers.
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 17:20Rasmus: Du kan vara lugn. Någon kommer sist oavsett klass! Varför inte du eller jag?
När jag började tävla i Juniorklassen 1978 så var jag med mellan omklädningen och starten. Därefter körde man ofta själv efter fem kilometer.
Det är bara att bita ihop
Rasmus: Du kan vara lugn. Någon kommer sist oavsett klass! Varför inte du eller jag?
När jag började tävla i Juniorklassen 1978 så var jag med mellan omklädningen och starten. Därefter körde man ofta själv efter fem kilometer.
Det är bara att bita ihop
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 17:36Alla har inte samma förutsättningar. Jag har exempelvis ett litet hjärtfel (ofarligt men obehagligt) som ställer till det för mig ibland, som exempelvis i dag. Gör att jag inte kan träna så mycket och ofta som jag vill och egentligen orkar. Förhoppningsvi
Alla har inte samma förutsättningar. Jag har exempelvis ett litet hjärtfel (ofarligt men obehagligt) som ställer till det för mig ibland, som exempelvis i dag. Gör att jag inte kan träna så mycket och ofta som jag vill och egentligen orkar. Förhoppningsvi
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 18:27Det gallrar ut de som inte är ämnade för en individuell sport med både krav på fysik och intelligens.
Det gallrar ut de som inte är ämnade för en individuell sport med både krav på fysik och intelligens.
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 18:42Ja, det var ju lagom elitistiskt och nedlåtande.
Du menar alltså att om man inte är född med supergener för konditionsidrott - det som krävs för att tävla i cykel i Sverige, om man inte vill komma sist varje gång - så ska man aldrig få chansen?
Det vore
Ja, det var ju lagom elitistiskt och nedlåtande.
Du menar alltså att om man inte är född med supergener för konditionsidrott - det som krävs för att tävla i cykel i Sverige, om man inte vill komma sist varje gång - så ska man aldrig få chansen?
Det vore
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 18:55Gör som jag, tävla i MTB. Där finns allt från elit till blåbär i samma lopp. Om man kommer sist är man i alla fall aldrig långt efter den som är näst sist.
Gör som jag, tävla i MTB. Där finns allt från elit till blåbär i samma lopp. Om man kommer sist är man i alla fall aldrig långt efter den som är näst sist.
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 19:17Rasmus: Det vore trevligt om du satte dig in i cykelsport utan en massa uttalande om att inte alla har möjlighet inom cykelsport.
Börja med att ställa dig på vågen och därefter mäter de kroppsdelar du behöver i cykel.
Personer på 130 kg är inte så bra upp
Rasmus: Det vore trevligt om du satte dig in i cykelsport utan en massa uttalande om att inte alla har möjlighet inom cykelsport.
Börja med att ställa dig på vågen och därefter mäter de kroppsdelar du behöver i cykel.
Personer på 130 kg är inte så bra upp
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 19:35Suck, förstod du inte ett ord av vad jag skrev? Du vrider och vänder orden jag skrev för att passa in i ditt märkliga resonemang.
Suck, förstod du inte ett ord av vad jag skrev? Du vrider och vänder orden jag skrev för att passa in i ditt märkliga resonemang.
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 20:00>Ja, det var ju lagom elitistiskt och nedlåtande.
--------
>Ja, det var ju lagom elitistiskt och nedlåtande.
--------
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 20:08Visst är det fritt att tävla, men hur många tror du känner sig lockade av att tävla om man vet att man tävlar nästan uteslutande mot folk som är i elitklass eller strax därunder. Så ser nämligen verkligheten ut i Sverige i dag. Så icke i en del andra länd
Visst är det fritt att tävla, men hur många tror du känner sig lockade av att tävla om man vet att man tävlar nästan uteslutande mot folk som är i elitklass eller strax därunder. Så ser nämligen verkligheten ut i Sverige i dag. Så icke i en del andra länd