Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 20:21Fortfarande kan du köra i sportklassen! Om du inte vill det så är det upp till dig.
Det är en nybörjarklass för vuxna.Min kompis Nellie kör i nybörjarklassen och tycker det är jättekul.
Du tycker kanske att Nellie är lite för ung för dig att tävla mot m
Fortfarande kan du köra i sportklassen! Om du inte vill det så är det upp till dig.
Det är en nybörjarklass för vuxna.
Min kompis Nellie kör i nybörjarklassen och tycker det är jättekul.
Du tycker kanske att Nellie är lite för ung för dig att tävla mot m
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 20:42Det är väl inte många tävlingar som har sportklass? Och för övrigt diskuterades det ju i en annan tråd här om just sportklassen. Att den kan ha elit som vill tävlingsträna.
Det är fortfarande för få steg.
Det blir ju liksom:
Extremelit
Nästanelit4-5 n
Det är väl inte många tävlingar som har sportklass? Och för övrigt diskuterades det ju i en annan tråd här om just sportklassen. Att den kan ha elit som vill tävlingsträna.
Det är fortfarande för få steg.
Det blir ju liksom:
Extremelit
Nästanelit
4-5 n
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:01Har tittat igenom följande tävlingar som råkade ligga i min brevlåda och alla hade sport-klass:
Hilleshögsloppet 2/4
SMACK-tempot 3/5
Högaliden Race 10/5
Hökensåsracet 11/5
Har tittat igenom följande tävlingar som råkade ligga i min brevlåda och alla hade sport-klass:
Hilleshögsloppet 2/4
SMACK-tempot 3/5
Högaliden Race 10/5
Hökensåsracet 11/5
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:06Ok.
Faktum är att om man ska gå efter resultatlistor från tempolopp (enklast att jämföra med prestandamässigt), så skulle jag behöva komma ner till F13 eller liknande för att hitta lagom motstånd, dvs där jag inte skulle komma totalt sist hela tiden. Så
Ok.
Faktum är att om man ska gå efter resultatlistor från tempolopp (enklast att jämföra med prestandamässigt), så skulle jag behöva komma ner till F13 eller liknande för att hitta lagom motstånd, dvs där jag inte skulle komma totalt sist hela tiden. Så
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:09Mmmmm... förstår hur du känner det. Jag skulle aldrig våga. Jag tycker du är strong som ställer upp på tempolopp över huvud taget. Det är en vinnare för mig det!
Mmmmm... förstår hur du känner det. Jag skulle aldrig våga. Jag tycker du är strong som ställer upp på tempolopp över huvud taget. Det är en vinnare för mig det!
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:11Tips till Anki som startade den här tråden: Ta en titt på SMACK-serien:
http://www.smack.cc/ (Länken funkar inte just nu, men det är nog bara tillfälligt.)Det är inte några "riktiga" tävlingar, men det brukar vara en hel del snabba cyklister som samlas
Tips till Anki som startade den här tråden: Ta en titt på SMACK-serien:
http://www.smack.cc/ (Länken funkar inte just nu, men det är nog bara tillfälligt.)
Det är inte några "riktiga" tävlingar, men det brukar vara en hel del snabba cyklister som samlas
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:14Du bör föreslå din egen klubb HCK att arrangera tävlingar med alla klasser och sedan blir det upp till HCK att hålla ordning i sportklassen. Så att alla elitare inte kör med nybörjare. Det är inte precis så vanligt att elitklassare kör i sportklassen.
D
Du bör föreslå din egen klubb HCK att arrangera tävlingar med alla klasser och sedan blir det upp till HCK att hålla ordning i sportklassen. Så att alla elitare inte kör med nybörjare. Det är inte precis så vanligt att elitklassare kör i sportklassen.
D
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:18Jag går bara på det du säger här. Du tjötar ju ofta om hur fint det är att tävla och hur du är gammal räv i klungan, typ, så jag utgick från att du inte bara skrävlade.
Felet ligger inte hos klubbarna, utan hos SCF, som inte ser potentialen i att ha fler
Jag går bara på det du säger här. Du tjötar ju ofta om hur fint det är att tävla och hur du är gammal räv i klungan, typ, så jag utgick från att du inte bara skrävlade.
Felet ligger inte hos klubbarna, utan hos SCF, som inte ser potentialen i att ha fler
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:28Det är inte SCF som arrangerar tävlingar utan klubbarna.
Jag drar inte en meter i onödan och ibland är man kvar till spurten, ibland inte.
Jag lägger mig inte ner och blir sur för att de andra kör av mig. Det är bara att gratulera dem för att de var bäst
Det är inte SCF som arrangerar tävlingar utan klubbarna.
Jag drar inte en meter i onödan och ibland är man kvar till spurten, ibland inte.
Jag lägger mig inte ner och blir sur för att de andra kör av mig. Det är bara att gratulera dem för att de var bäst
Quote from Funbeat user on 11 April 2008, 21:33Men klubbarna måste följa SCF:s regler, och det är SCF som har bestämt att det bara ska finnas två klasser. De hade lika gärna kunnat bestämma att det ska finnas fem eller sex klasser. Alltså är det uteslutande SCF som är problemet i det här fallet.
Men klubbarna måste följa SCF:s regler, och det är SCF som har bestämt att det bara ska finnas två klasser. De hade lika gärna kunnat bestämma att det ska finnas fem eller sex klasser. Alltså är det uteslutande SCF som är problemet i det här fallet.