Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävla?
You need to log in to create posts and topics.

Aha, men det gör jag redan! 🙂

Då är kanske tävlingscykling och linjelopp inte din grej här i livet!
Jag är kass på att simma och då försöker inte jag tävlingssimma!
Skitenkelt och väldigt elementärt, min käre Mr Rasmus

Istället för att tycka synd om dig själv för att du blir ifrånk

Och då är vi tillbaka till det här att du bara anser att de mest extrema genetiska praktexemplaren ska få chansen att tävla. Och varför verkar omöjligt för dig att förklara. Det säger en del...

Jag försöker en gång till - HUR skadar det dig och dina jäml

Tja hetsporrar!! Jag har inte en susning om hur tävlingsklasser ser ut inom cyklingen, men när jag var aktiv squashspelare så var vi indelade i Elitklass, A-klass, B-klass och slutligen C-klass. Vilken klass du tävlade i grundade sig på din ranking i Sver

Det handlar inte om förnedring. Jag har egentligen inget problem alls med att komma sist. Det gör jag ju i tempoloppen, men jag är med ändå.

Min poäng är att i ett linjelopp får man den tekniska träningen och erfarenheten genom att cykla nära de andra tä

Rasmus vi kan ju köra en tävling så slipper du komma sist. Jag funderar på att köra nån i sommar. Linje är nog mer min grej än tempo.

Rasmus: Även om inte du kanske tycker att det känns som förnedring, så kanske andra gör det? Som jag skrev innan, så vore det väl inga problem med fler klasser..
Jag har fundering på att deltaga i några lopp i närheten, Sommen Runt och Glan Runt, men har

Glan runt är ett motionslopp, så där kan ingen vinna. Skulle tro att det är samma sak med Sommen runt.

Gunnar: Säg det till de som vill kommer i mål först. Privata uppgörelsen

Sportklassen är en klass för vuxna nybörjare och som sagt, någon är sist.
Att du sedan tycker att det skall vara ännu en klass för den som är sist blir limes kaosteori över det hela.

Nellie vill cykla med mig för att jag låter henne vinna!
Hugo som är åt