Quote from Guest on 22 April 2009, 08:34Hur ska jag lägga upp träningen dom sista dagarna inför Näsetloppet på söndag? Näsetloppet är en kvartmara och är något kuperat.
Hade tänkt springa tusingar idag eller på fredag. Är det en bra idé eller ska jag vila mig iform?
Igår sprang jag en återhäm
Hur ska jag lägga upp träningen dom sista dagarna inför Näsetloppet på söndag? Näsetloppet är en kvartmara och är något kuperat.
Hade tänkt springa tusingar idag eller på fredag. Är det en bra idé eller ska jag vila mig iform?
Igår sprang jag en återhäm
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 08:44En röst här för att du ska vila dej i form. Då är kroppen fräsch och knoppen löpsugen på söndag 🙂
En röst här för att du ska vila dej i form. Då är kroppen fräsch och knoppen löpsugen på söndag 🙂
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 08:47Hehe, det lät som ett mycket bra alternativ 😀
Hehe, det lät som ett mycket bra alternativ 😀
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 09:18Det beror ju på. Hur brukar din kropp känns efter tusingar? Hinner du bli pigg och fräsch i benen tills söndag om du kör dem på fredagen?
Det beror ju på. Hur brukar din kropp känns efter tusingar? Hinner du bli pigg och fräsch i benen tills söndag om du kör dem på fredagen?
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 09:33Jag skulle springa ett lugnt pass idag, kanske 6-7 km lugnt. Och kanske lägga in en enda tusing eller 1500m i mitten. Och kanske några kortare ruscher lite här och där. Sen vila eller en ännu kortare lugn runda på fredag.
Jag skulle springa ett lugnt pass idag, kanske 6-7 km lugnt. Och kanske lägga in en enda tusing eller 1500m i mitten. Och kanske några kortare ruscher lite här och där. Sen vila eller en ännu kortare lugn runda på fredag.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 09:39Karl; problemet är att jag har varit sjuk (anemi i dec) men har normalt Hb nu. Vet inte hur det brukar kännas i benen annars, var längesen jag låg på topp och vet inte hur kroppen reagerar.
Funderade bara på om den sista intervallen skulle ge något till
Karl; problemet är att jag har varit sjuk (anemi i dec) men har normalt Hb nu. Vet inte hur det brukar kännas i benen annars, var längesen jag låg på topp och vet inte hur kroppen reagerar.
Funderade bara på om den sista intervallen skulle ge något till
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 09:50Om du inte vet hur kroppen reagerar hade jag inte gjort det så närma om du nu satsar på detta loppet. Sista veckan brukar jag mest jogga lugna pass för hålla benen fräscha och löpsuget uppe.
Om du inte vet hur kroppen reagerar hade jag inte gjort det så närma om du nu satsar på detta loppet. Sista veckan brukar jag mest jogga lugna pass för hålla benen fräscha och löpsuget uppe.
Quote from Catharina Brattlin on 22 April 2009, 09:56Louise, Du har ju inte sprungit några intervaller de senaste veckorna, vad jag kunde se i Din kalender. Varför börja med dem NU, när ett lopp närmar sig??
Du är så färdigtränad Du kan bli inför loppet. De ev sista passen Du hinner med nu gör varken till
Louise, Du har ju inte sprungit några intervaller de senaste veckorna, vad jag kunde se i Din kalender. Varför börja med dem NU, när ett lopp närmar sig??
Du är så färdigtränad Du kan bli inför loppet. De ev sista passen Du hinner med nu gör varken till
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 10:00Håller med Elasta! Du kan inte ta igen missad träning andå så kort före loppet och tusingar är krävande..
Lycka till på söndag (V)
Håller med Elasta! Du kan inte ta igen missad träning andå så kort före loppet och tusingar är krävande..
Lycka till på söndag (V)
Quote from Catharina Brattlin on 22 April 2009, 10:08Elasta? 🙂
Elasta? 🙂