Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTävlingars ekonomi
You need to log in to create posts and topics.

I tråden för Göteborg Triathlon så framkom det att de i princip gick +- noll i räkenskaperna. De hade trots allt väldigt många starter för att vara en tävling i Sverige (ca 280). Går det att annordna en tävling med vinst i Sverige idag?
Om inte, vad kan v

högre startavgifter vid toptävlingar, och lägre krav på standard vid de enklare tävlingarna. Vad betalar man utomlands?

Niklas borde ha koll på va det norska tävlingarna kostar. De från skåne kanske har koll på de danska. Har för mig att finska mästerskapen i olympisk kostar 50 Euro och sprinten 40 euro.

Jag tror att det är i längden jätte farligt om tävlingar har konstant så tajt ekonomi att de inte ge någon avkastning alls. De tinar bort när de eldsjälar som driva hela kalaset inte längre orkar.
Förmodligen är svaret mängden deltagare. Vasaloppet eller

Vi i sthlmsområdet har ju en Duathloncup april-maj. Det är 4 tävlingar där man lägger ihop poängen beroende på placering. Startavgiften har varit 100 pix och tävlingarna har försökt hållas enkla.

Håller med dig om att det är deltagarantalet som behövs ök

Jag trodde i min enfald att förbundet stöttade föreningarna med pengar, inte tvärt om...

Det vågar jag inte uttala mig om mer än att de klubbar med ungdomsverksamhet tror jag kan få ekonomiskt stöd.

Man måste ju faktiskt arrangera tävlingar om man vill att sporten skall utvecklas. Det är väl en del av syftet med föreningarna?

Jo, det är en förusättning för att sporten ska överleva. Frågan är bara hur man ska kunna klara sig ekonomiskt som arrangör av en tävling.

Keep it simple. Back to basic. Allt behöver inte vara perfekt. Det är inget OS...