Quote from Guest on 15 June 2009, 22:47I tråden för Göteborg Triathlon så framkom det att de i princip gick +- noll i räkenskaperna. De hade trots allt väldigt många starter för att vara en tävling i Sverige (ca 280). Går det att annordna en tävling med vinst i Sverige idag?
Om inte, vad kan v
I tråden för Göteborg Triathlon så framkom det att de i princip gick +- noll i räkenskaperna. De hade trots allt väldigt många starter för att vara en tävling i Sverige (ca 280). Går det att annordna en tävling med vinst i Sverige idag?
Om inte, vad kan v
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 22:57högre startavgifter vid toptävlingar, och lägre krav på standard vid de enklare tävlingarna. Vad betalar man utomlands?
högre startavgifter vid toptävlingar, och lägre krav på standard vid de enklare tävlingarna. Vad betalar man utomlands?
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 23:13Niklas borde ha koll på va det norska tävlingarna kostar. De från skåne kanske har koll på de danska. Har för mig att finska mästerskapen i olympisk kostar 50 Euro och sprinten 40 euro.
Niklas borde ha koll på va det norska tävlingarna kostar. De från skåne kanske har koll på de danska. Har för mig att finska mästerskapen i olympisk kostar 50 Euro och sprinten 40 euro.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:24Jag tror att det är i längden jätte farligt om tävlingar har konstant så tajt ekonomi att de inte ge någon avkastning alls. De tinar bort när de eldsjälar som driva hela kalaset inte längre orkar.
Förmodligen är svaret mängden deltagare. Vasaloppet eller
Jag tror att det är i längden jätte farligt om tävlingar har konstant så tajt ekonomi att de inte ge någon avkastning alls. De tinar bort när de eldsjälar som driva hela kalaset inte längre orkar.
Förmodligen är svaret mängden deltagare. Vasaloppet eller
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:33Vi i sthlmsområdet har ju en Duathloncup april-maj. Det är 4 tävlingar där man lägger ihop poängen beroende på placering. Startavgiften har varit 100 pix och tävlingarna har försökt hållas enkla.
Håller med dig om att det är deltagarantalet som behövs ök
Vi i sthlmsområdet har ju en Duathloncup april-maj. Det är 4 tävlingar där man lägger ihop poängen beroende på placering. Startavgiften har varit 100 pix och tävlingarna har försökt hållas enkla.
Håller med dig om att det är deltagarantalet som behövs ök
Quote from Lars Mörrby on 16 June 2009, 08:43Jag trodde i min enfald att förbundet stöttade föreningarna med pengar, inte tvärt om...
Jag trodde i min enfald att förbundet stöttade föreningarna med pengar, inte tvärt om...
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:46Det vågar jag inte uttala mig om mer än att de klubbar med ungdomsverksamhet tror jag kan få ekonomiskt stöd.
Det vågar jag inte uttala mig om mer än att de klubbar med ungdomsverksamhet tror jag kan få ekonomiskt stöd.
Quote from Håkan Öhling on 16 June 2009, 10:15Man måste ju faktiskt arrangera tävlingar om man vill att sporten skall utvecklas. Det är väl en del av syftet med föreningarna?
Man måste ju faktiskt arrangera tävlingar om man vill att sporten skall utvecklas. Det är väl en del av syftet med föreningarna?
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 10:20Jo, det är en förusättning för att sporten ska överleva. Frågan är bara hur man ska kunna klara sig ekonomiskt som arrangör av en tävling.
Jo, det är en förusättning för att sporten ska överleva. Frågan är bara hur man ska kunna klara sig ekonomiskt som arrangör av en tävling.
Quote from Håkan Öhling on 16 June 2009, 10:23Keep it simple. Back to basic. Allt behöver inte vara perfekt. Det är inget OS...
Keep it simple. Back to basic. Allt behöver inte vara perfekt. Det är inget OS...