Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 10:33Jag nämnde i den andra tråden att Gbgtri inte har gått med vinst de senaste åren, hur det är i år vet jag inte men med tanke på att deltagarantalet var något högre så är en viss vinst nog trolig.
Sen håller jag med Torbjörn om att föreningar har ett ansv
Jag nämnde i den andra tråden att Gbgtri inte har gått med vinst de senaste åren, hur det är i år vet jag inte men med tanke på att deltagarantalet var något högre så är en viss vinst nog trolig.
Sen håller jag med Torbjörn om att föreningar har ett ansv
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 12:53Att försöka få med många motionärer och företagsgrupper är nog rätt väg att gå. Då får man dessutom en större rekryteringsbas för framtida aktiva.
Kanske förbundet skulle kunna klura ihop lite koncept och sånt för marknadsföring mot företags friskvårds
Att försöka få med många motionärer och företagsgrupper är nog rätt väg att gå. Då får man dessutom en större rekryteringsbas för framtida aktiva.
Kanske förbundet skulle kunna klura ihop lite koncept och sånt för marknadsföring mot företags friskvårds
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 12:57Jag tror de har tagit första steget genom Stockholm Triathlon. Där får nog sporten rätt bra marknadsföring, sen gäller det för klubbarna att förvalta detta.
Jag tror de har tagit första steget genom Stockholm Triathlon. Där får nog sporten rätt bra marknadsföring, sen gäller det för klubbarna att förvalta detta.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 15:17Tänk "Bellmansstafetten" men med simning - cykling - löpning. Kanske två varv, dvs sex delsträckor?
Tänk "Bellmansstafetten" men med simning - cykling - löpning. Kanske två varv, dvs sex delsträckor?
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 23:36varför inte, man kan ju starta med duathlon till hösten. Frågan vilken klubb plocka upp bollen.
varför inte, man kan ju starta med duathlon till hösten. Frågan vilken klubb plocka upp bollen.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 23:46I tävlingar med inhyrd tidtagarutrustning (som göteborgs, kalmar, deltävlingar i svenska cupen m.m.) är detta en tung belastning. Kostnaden är väldigt dyr för denna utrustning och i förhållande till deltagarantalet (i jämförelse med göteborgsvarvet, vasal
I tävlingar med inhyrd tidtagarutrustning (som göteborgs, kalmar, deltävlingar i svenska cupen m.m.) är detta en tung belastning. Kostnaden är väldigt dyr för denna utrustning och i förhållande till deltagarantalet (i jämförelse med göteborgsvarvet, vasal
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 01:12Ta bort dyra chipsystem mot orienteringens "pinne"
Systemet finns över allt och man får mellantider till varje kontroll.
Ta bort dyra chipsystem mot orienteringens "pinne"
Systemet finns över allt och man får mellantider till varje kontroll.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 08:53Måste man ha chip ? Går det inte bra med tag ? Typ ICA etc.
Måste man ha chip ? Går det inte bra med tag ? Typ ICA etc.
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 08:56För att få fler startande tror jag svaret är - Ta bort simningen och gör en duathlondel för de som är vattenrädda. Av alla jag försökt få med i Stockholm triathlon så är det just simningen alla tycker är jobbig, trist, de kan inte simma så bra osv...cykla
För att få fler startande tror jag svaret är - Ta bort simningen och gör en duathlondel för de som är vattenrädda. Av alla jag försökt få med i Stockholm triathlon så är det just simningen alla tycker är jobbig, trist, de kan inte simma så bra osv...cykla
Quote from Håkan Öhling on 8 August 2010, 11:12Man kan ju ta bort cyklingen också. Det är himla dyrt med cyklar och man måste hantera biltrafiken.
Man kan ju ta bort cyklingen också. Det är himla dyrt med cyklar och man måste hantera biltrafiken.