Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTävlingars ekonomi
You need to log in to create posts and topics.

Torbjörn och Karin, bra inställning! Det är inte alls på det viset en tävling går under...

En kostnad jag inte sett uppräknad är staket för att skärma av cykelbanan. Jag antar att det används och det är inte billigt att hyra den mängd som krävs.

På de Sportident som vi lånar av lokala orienteringsklubben till vår företagsinterna Triathlon så sitter både en bred resår runt fiingret + en säkerhetsrem runt handleden. Funkar kanon.

På Åhus Triathlon, som jag varit på idag, saknas säkerhetsremmen och

Susanna >> Menar du att kostnaden är med de extra ordinära sakerna? Annars är jag förvånad. Vi har betalat 800 kr i tillstånd till länsstyrelsen, för att få ha tävling på allmän väg och offentlig tillställning (ljud m.m.) på allmän plats. Ville vi sänka h

Det skiljer kanske i pris mellan länsstyrelserna. I Stockholms län kostar det 2 000 pix för ett tillstånd och sedan tar polisen 500 till. Att stänga av ett trafikljus kostar runt 1 500 kr om jag inte missminner mig.

Jag tycker att förbundet, eller t.o.m. RF, borde ta tag i frågan om tidtagningssystem. Det finns flera idrotter som skulle tjäna på om det fanns en central resurs att hyra till självkostnadspris. Det kan utformas på olika sätt men det borde absolut bli bi

Frågade i en annan tråd vad man får för tävlingslicensen?
De pengarna kunde väl användas, eller?

Du får vara med och tävla!

Tävlingslincensen, är egentligen en försäkring (kan man säja). De avgifterna använder förbundet till att betala försäkringsbolaget, för att du skall vara försäkrad till, från och under träning och tävling.

Vill dock tillägga i sammanhanget, att jag för e