Quote from Guest on 30 April 2013, 09:11Jag tänkte springa Stockholm Marathon för första gången och har under hela vintern tränat bra med sk. "mängdskor". Jag springer med Saucony Hurricane som har funkat riktigt bra. Nu till frågan till de som är rutinerade marathonlöpare, Bör man ha ett par l
Jag tänkte springa Stockholm Marathon för första gången och har under hela vintern tränat bra med sk. "mängdskor". Jag springer med Saucony Hurricane som har funkat riktigt bra. Nu till frågan till de som är rutinerade marathonlöpare, Bör man ha ett par l
Quote from Funbeat user on 30 April 2013, 09:21Jag kör med lite lättare skor under maran, men ändå inte superlätta. Jag kommer att springa Mirage 3. Tänk på att springa in skorna först och testa gärna på något lopp/långpass.
Jag kör med lite lättare skor under maran, men ändå inte superlätta. Jag kommer att springa Mirage 3. Tänk på att springa in skorna först och testa gärna på något lopp/långpass.
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 22:51Tack för svar, jag ska nog försöka hitta ett par lättare skor.
Tack för svar, jag ska nog försöka hitta ett par lättare skor.
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 07:01Om det är ditt första marathonlopp och ej siktar sub. 3 timmar så brukar det vanligaste tipset vara att springa i invanda skor oavsett vikt.
Man bör nog lägga större vikt vid att de känns sköna. 🙂
Om det är ditt första marathonlopp och ej siktar sub. 3 timmar så brukar det vanligaste tipset vara att springa i invanda skor oavsett vikt.
Man bör nog lägga större vikt vid att de känns sköna. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 08:07Säger bara Kayano 19. Som att springa på moln.
Säger bara Kayano 19. Som att springa på moln.
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 08:11Fredrik,
har du haft Kayano18 eller någon annan årsmodell tidigare?
Om du har haft 18 eller annan årsmodell ,är Kayano 19 tightare eller sitter de likadant?Jag behöver köpa nya skor men det verkar som att de har ändrat skorna det är därför jag undrar.
Fredrik,
har du haft Kayano18 eller någon annan årsmodell tidigare?
Om du har haft 18 eller annan årsmodell ,är Kayano 19 tightare eller sitter de likadant?
Jag behöver köpa nya skor men det verkar som att de har ändrat skorna det är därför jag undrar.
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 08:56Det viktiga i ett marathonlopp är att inte tappa (för mycket) tempo sista milen. Om du får ont i fötterna av nya lätta skor så är risken att du tappar mer sista milen än du har tjänat tidigare.
Dessutom börjar det väl bli en aning sent att testa nya skor
Det viktiga i ett marathonlopp är att inte tappa (för mycket) tempo sista milen. Om du får ont i fötterna av nya lätta skor så är risken att du tappar mer sista milen än du har tjänat tidigare.
Dessutom börjar det väl bli en aning sent att testa nya skor
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 10:40Jag har inte testat Kayano 18. Jag har haft ett par nimbus innan mina nya Kayano. i jämförelse med Nimbus så tycker jag att Kayano är en betydligt lättare samt stabilare sko. Sitter mycket bra runt min fot iaf. Dämpningen är relativt lika, kanske lite för
Jag har inte testat Kayano 18. Jag har haft ett par nimbus innan mina nya Kayano. i jämförelse med Nimbus så tycker jag att Kayano är en betydligt lättare samt stabilare sko. Sitter mycket bra runt min fot iaf. Dämpningen är relativt lika, kanske lite för
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 17:32Lyssna till rutinen - K-G har sprungit i runda slängar 4,5 miljoner maror och vet vad som krävs.
That said, om du är en van löpare med lite högre ambitioner än att överleva 4,2 mil finns det flera trevliga alternativ i kategorin dämpade lättviktsskor. Ki
Lyssna till rutinen - K-G har sprungit i runda slängar 4,5 miljoner maror och vet vad som krävs.
That said, om du är en van löpare med lite högre ambitioner än att överleva 4,2 mil finns det flera trevliga alternativ i kategorin dämpade lättviktsskor. Ki
Quote from Funbeat user on 2 May 2013, 22:11Regel nr 1: inte prova nåt nytt på maran. Spring i dina invanda skor. Vill du springa en mara i lättare skor, gör det nästa gång. Träna då vissa långpass och kanske nån halvmara i dessa skor för att vänja fötter och ben vid långa pass i lättviktsskor. Så
Regel nr 1: inte prova nåt nytt på maran. Spring i dina invanda skor. Vill du springa en mara i lättare skor, gör det nästa gång. Träna då vissa långpass och kanske nån halvmara i dessa skor för att vänja fötter och ben vid långa pass i lättviktsskor. Så