Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTävlingsskor för marathon.
You need to log in to create posts and topics.

Nu är vi 4 som tänker ganska så lika. 😉

5 🙂

Springer gärna i lätta skor upp till halvmaradistans, även sprungit LL i mina Saucony Fastwich. Men skulle aldrig få för mig att springa SM med dem på 42 km asfalt.
Jag väger 87 kg och skulle få massa stryk i benen sista milen tror jag, därför väljer ett

Tack alla för kommentarerna!

Jag tror att jag följer råden att fortsätta med mina invanda skor, "det känns tryggt"

/ Patrik

Klokt tycker jag. Jag kommer springa maran i Brooks pure connect, lätta skor. Men jag springer alltid i den typen av skor och har gjort så i flera år. Aldrig att jag skulle gjort det utan långvarig vana.

Jag kommer springa i asics GT 1000. De andra gångerna har jag sprungit i asics gel skyspeed...

Öhh.
Asics Kayano och Nimbus hör inte hemma i en tråd om tävlingsskor. Båda är ju extremt tunga och väldämpade mängdräningsskor med målgrupp överviktiga nybörjare. Skorna är framtagna för den amerikanska marknaden där det är vanligt att löparna väger öv

Vadå? En sko som används på tävling är ju definitionsmässigt en tävlingssko 🙂
Själv föredrar jag också fulldämpade rejäla Asics på maran. Fötterna skall ha det bra, de blir nog pinade ändå av att skumpa fram i 42km.
Jag tror mina Asics heter Cumulus men

Säger som K-G. Är du ovan maratonlöpare eller inte har några ambitioner på en riktigt snabb tid så välj de skor du är van att springa i.
Själv kommer jag springa Stockholm i mina Adidas Adios i väntan på att Adios Boost släpps nån gång i höst

Förstår inte riktigt hur du tänker Ling on! Att Acsis "bästa" löparskor inte ska platsa i en tråd för marathonskor... help me here!

Okej jag ska inte säga att fivefingers är dåligt eller så. Verkar ju faktiskt fungera för vissa. Men skor ska vi inte kal