Quote from ellen olsson on 15 April 2010, 16:18Lätt och snabbt är bra även på en IM. Att hålla ett lägre tempo än på en renodlad mara kommer av sig självt...
Lätt och snabbt är bra även på en IM. Att hålla ett lägre tempo än på en renodlad mara kommer av sig självt...
Quote from j sollerman on 15 April 2010, 16:18Ja finns det inga tävlingsskor för oss pronerare så får det bli en stabil träningssko. Det är ju som du skriver, tänker ju inte offra målgången för att tjäna någon minut på maran.
Ja finns det inga tävlingsskor för oss pronerare så får det bli en stabil träningssko. Det är ju som du skriver, tänker ju inte offra målgången för att tjäna någon minut på maran.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 16:25Kristoffer: Se till att det finns plats framme vid tårna i löparskorna. Det är ganska plågsamt att inse att fötterna har svällt under dagen och inte får riktigt plats i skorna. Blåsor på tårna leder ofta till att löpsteget anpassas efter blåsorna, knäprob
Kristoffer: Se till att det finns plats framme vid tårna i löparskorna. Det är ganska plågsamt att inse att fötterna har svällt under dagen och inte får riktigt plats i skorna. Blåsor på tårna leder ofta till att löpsteget anpassas efter blåsorna, knäprob
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 20:03När provade du senast med att springa med tunnare sula? Har själv haft problem och sprang i princip i plattåskor innan jag provade en tunn sko. Korta pass, lugna längre pass i terräng osv Sakta men säkert har jag vant mig och har inga problem oavsett dist
När provade du senast med att springa med tunnare sula? Har själv haft problem och sprang i princip i plattåskor innan jag provade en tunn sko. Korta pass, lugna längre pass i terräng osv Sakta men säkert har jag vant mig och har inga problem oavsett dist
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 21:52Asic DS trainer är ett alternativ skulle jag tro.
En sko som är lite lättare men ändå med pronationsstöd och lite dämpning.
En kompromiss om man vill springa lite lättare men inte tappa all dämpning.
Asic DS trainer är ett alternativ skulle jag tro.
En sko som är lite lättare men ändå med pronationsstöd och lite dämpning.
En kompromiss om man vill springa lite lättare men inte tappa all dämpning.
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 06:04DS Trainer är ju ganska uppbyggda, jag använder dem som mängdträningssko (grymt sköna!). DS racer är väl ett alternativ annars, de är lätta, men har ändå lite lite pronationsstöd om jag minns rätt.
DS Trainer är ju ganska uppbyggda, jag använder dem som mängdträningssko (grymt sköna!). DS racer är väl ett alternativ annars, de är lätta, men har ändå lite lite pronationsstöd om jag minns rätt.
Quote from j sollerman on 20 April 2010, 16:08ska kolla upp dom!
ska kolla upp dom!
Quote from j sollerman on 29 April 2010, 15:57är dessa något att ha?
bild:http://images.sportsshoes.com/product/A/ASI872/ASI872_400_1.jpg
är dessa något att ha?
bild:http://images.sportsshoes.com/product/A/ASI872/ASI872_400_1.jpg
Quote from Elias Engqvist on 29 April 2010, 15:59Jag har/hade såna (en tidigare modell iofs) och gillade dom i början - men dom blev snabbt väldigt stela och tråkiga. Rekommenderas inte faktiskt även om utseendet är kul!
Jag har/hade såna (en tidigare modell iofs) och gillade dom i början - men dom blev snabbt väldigt stela och tråkiga. Rekommenderas inte faktiskt även om utseendet är kul!
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 19:18Har också kollat på en hel del skor. Men en sak tror jag är ganska självklar Kalle, välj ett par som DU känner är sköna, helt klart det viktigaste om du frågar mig.
Sen handlar det självklart om hur stark du är i fötter och ben beroende på hur mkt du ka
Har också kollat på en hel del skor. Men en sak tror jag är ganska självklar Kalle, välj ett par som DU känner är sköna, helt klart det viktigaste om du frågar mig.
Sen handlar det självklart om hur stark du är i fötter och ben beroende på hur mkt du ka