Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTävlingsskor
You need to log in to create posts and topics.

Lätt och snabbt är bra även på en IM. Att hålla ett lägre tempo än på en renodlad mara kommer av sig självt...

Ja finns det inga tävlingsskor för oss pronerare så får det bli en stabil träningssko. Det är ju som du skriver, tänker ju inte offra målgången för att tjäna någon minut på maran.

Kristoffer: Se till att det finns plats framme vid tårna i löparskorna. Det är ganska plågsamt att inse att fötterna har svällt under dagen och inte får riktigt plats i skorna. Blåsor på tårna leder ofta till att löpsteget anpassas efter blåsorna, knäprob

När provade du senast med att springa med tunnare sula? Har själv haft problem och sprang i princip i plattåskor innan jag provade en tunn sko. Korta pass, lugna längre pass i terräng osv Sakta men säkert har jag vant mig och har inga problem oavsett dist

Asic DS trainer är ett alternativ skulle jag tro.
En sko som är lite lättare men ändå med pronationsstöd och lite dämpning.
En kompromiss om man vill springa lite lättare men inte tappa all dämpning.

DS Trainer är ju ganska uppbyggda, jag använder dem som mängdträningssko (grymt sköna!). DS racer är väl ett alternativ annars, de är lätta, men har ändå lite lite pronationsstöd om jag minns rätt.

ska kolla upp dom!

är dessa något att ha?

bild:http://images.sportsshoes.com/product/A/ASI872/ASI872_400_1.jpg

Jag har/hade såna (en tidigare modell iofs) och gillade dom i början - men dom blev snabbt väldigt stela och tråkiga. Rekommenderas inte faktiskt även om utseendet är kul!

Har också kollat på en hel del skor. Men en sak tror jag är ganska självklar Kalle, välj ett par som DU känner är sköna, helt klart det viktigaste om du frågar mig.

Sen handlar det självklart om hur stark du är i fötter och ben beroende på hur mkt du ka