Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTack vallentuna kommun och tack G …
You need to log in to create posts and topics.

Men va f-n. Ser nin inte hur de tänkt. Det är ju typ en refug för gångtrafikanter som väntar på att få gå över gatan....som om de skulle vänta en sekund.... När de står där skyddade av sin lilla kant kan de känna sig trygga. Synd bara att inte cykelbanan

Jag har sett samma konstruktion på flera andra ställen. Tanken är, antar jag, att kanten är början på övergångsstället och skiljer gående och cyklister åt.
På de andra ställena ligger kanten så att man inte kör på den, dvs. cykelbanan går väldigt tydligt

Ja här var det uppenbarligen några som hade otur när de tänkte (tjänstemannen/kvinnan som planerade, snubben/snubban som utförde jobbet m.fl.)

Nu pratar vi om "offantliganställda" och deras främsta karraktärsdrag är inte att tänka.
Risken är nu stor för flera fall av "att gå in i väggen" och långa sjukskrivningar.

Jag har sett samma lösning på rätt många ställen. Det ska tydligen vara för att rullstolar o rullatorer ska få det lätt att ta sig fram. Är väl iofs bra för dom men inte för andra.

Man kan väl vika ner asfalten utan kantsten. Kantstenen kan ju aldrig hjälpa en rullstol eller rullator med nåt. Ytterligare ett skäl att INTE använda cykelbanor, de är tydligt avsedda för att cykla under 15 på, inget mer

Ja vist Gunnar där är min baneman!!!!
Har varit lite under isen ett par dagar tydligen är hjärnskaning inget bra???!!!!
Men nu en jag nästan tillbaka 🙂
Jag har senaste veckan varit aningen snurrig: Först sumpa jag plånboken sen headsettet sen glasögonf

Nu har jag då äntligen fått iväg ett mail till kommunen.

Till sbf@vallentuna.se (Samhällsbyggnadsförvaltningen)

Farligt hinder på cykelbanan längs Stockholmsvägen vid Statoil Bällsta

Hej!

Cykelbanan längs Stockholmsvägen är mycket farlig för cyklister

Bra att du skriver/tar kontakt med kommunen. Förslaget att skriva i den lokala tidningen är ju helt kass. Vad ska tidningen göra åt saken? Tror du att de ska kunna svara på varför världen ser ut som den gör?

Nä, ta kontakt med kommunen och prata med de/d

Bra där, Gunnar!
Håkan: övergången asfalt-asfalt är rätt vanlig och har på andra ställen lösts på ett sätt som funkar för såväl synsvaga, rullstollsburna, fotgängare och cyklister.