Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:32Coolt! Då kanske du kan slänga upp en bild eller så. Jag har aldrig sett någon annan lösning som de handikappade accepterat. Jag antar att de inte följer gängse normer men ibland kan man låna andra idéer.
Märks det att jag jobbar med gatuprojektering ino
Coolt! Då kanske du kan slänga upp en bild eller så. Jag har aldrig sett någon annan lösning som de handikappade accepterat. Jag antar att de inte följer gängse normer men ibland kan man låna andra idéer.
Märks det att jag jobbar med gatuprojektering ino
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:40Att en lösning funkar betyder inte att den är optimal för alla; snarare att ingen löper högre risk att skadas när "lösningen" är på plats än innan den var där. Hittar jag ett bra exempel så kan jag absolut skicka en bild!
Men eftersom det uppenbarligen fi
Att en lösning funkar betyder inte att den är optimal för alla; snarare att ingen löper högre risk att skadas när "lösningen" är på plats än innan den var där. Hittar jag ett bra exempel så kan jag absolut skicka en bild!
Men eftersom det uppenbarligen fi
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:40EDIT: dubbelpost
EDIT: dubbelpost
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 22:07Jag kan ju tillägga att lite längre söderut har Täby kommun byggt flera liknande övergångsställen utan kantsten.
Jag kan ju tillägga att lite längre söderut har Täby kommun byggt flera liknande övergångsställen utan kantsten.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 22:12hur hög är den där kanten? ser ut att vara typ centimetern på bilden, men antar att den är betydligt högre?
hur hög är den där kanten? ser ut att vara typ centimetern på bilden, men antar att den är betydligt högre?
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 22:49Nej, den är inte särskilt hög, 3-4 cm kanske, men om man inte är beredd så räcker den uppenbarligen för att man ska tappa greppet om styret.
Håkan, har du verkligen tittat ordentligt på mina bilder? Kantstenen skiljer inte gång- och cykelvägen från gatan
Nej, den är inte särskilt hög, 3-4 cm kanske, men om man inte är beredd så räcker den uppenbarligen för att man ska tappa greppet om styret.
Håkan, har du verkligen tittat ordentligt på mina bilder? Kantstenen skiljer inte gång- och cykelvägen från gatan
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 23:26känner till det där, här brukar jag cykla ner i hål i asfalten titt som tätt (verkar vara väldigt porös asfalt som läggs numera) och man håller på att tappa styret / alternativt får rejält ont i handlederna av smällen.
känner till det där, här brukar jag cykla ner i hål i asfalten titt som tätt (verkar vara väldigt porös asfalt som läggs numera) och man håller på att tappa styret / alternativt får rejält ont i handlederna av smällen.
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 23:15Kommunen svarade efter 1 1/2 timme. De har lovat att se över det stället och också kolla om samma problem finns på något mer ställe.
Om jag fattade saken rätt så har Christian också varit i kontakt med kommunen och blivit lovad ersättning.
Kommunen svarade efter 1 1/2 timme. De har lovat att se över det stället och också kolla om samma problem finns på något mer ställe.
Om jag fattade saken rätt så har Christian också varit i kontakt med kommunen och blivit lovad ersättning.
Quote from Fredrik Närenfors on 23 June 2009, 23:16Man skulle nästan kunna tro de var förberedda genom att läsa Funbeat 🙂
Man skulle nästan kunna tro de var förberedda genom att läsa Funbeat 🙂