Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltacx fortius
You need to log in to create posts and topics.

Hej Urban!

Jag beställde en fortius igår från bike discount och den skickades med dhl idag 🙂 hur gjorde du för att få dem att fungera? Bränna som iso och impotera eller? Har fortius sensorns på cykeln eller? Beställde alp classic france också 🙂 jag få

Niklas!

Du måste börja med att installera Fortiusprogramvaran. Den finns att ladda ner gratis på denna länk http://www.rulletour.no/default.asp?Show=Downloads.

Därefter installeras Rulletour-RLV-erna under fortius och kan sedan importteras i TTS3.x

Ja

Hej!

Fick trainern igår och jag tycker att det funkar bra. Märkte dock att det inte går att importera de norska RLV om man har TTS över 3,0. Sen får jag bara några stycken att fungera men inte så många som Urban. Får fel och den säger att videon inte stä

I TTS3 borde det gå att söka efter videofilen, minns inte riktigt hur jag gjorde men var under RL-video fliken om jag minns rätt.

Jo, har gjort det men den köper inte det. Eller så kraschar programmet. Vilken tts version kör ni?

Jag kör för närvarnade version 3.2. Testade att uppgradera till 3.3 men videon hackade allt mycket i denna version så jag backade tillbaka till 3.2 där allt flyter på (video) ett bra sätt.

Jag har en separat dator med Windods XP SP3 för trainern.

Tacx e

Hej!

Jag kör för närvarande 3,0 eftersom jag inte kunde importera i 3,2. kunde du göra det? eller fixade du allt i 3,0 o sen uppdaterade?

Har fått ganska många att funka nu, men gildetun, nordkap, bergenbanan plus nån mer vägrar att fungera.

hälsningar

Vad jag förstått måste man ta uppgraderingarna i tur och ordning. Har du 3.0 idag måste du först installera 3.1 och därefter 3.2. Kom ihåg att dra ur USB-dongeln under installationen.

Uppgraderingarna hittar du som flikar (datummärkta) på TTS startsida.

Hej!

ÄR det lika lätt att backa från 3.3 till 3.2 som det är att gå från 3.2 till 3.3. Har samma problem som du med hackig video i 3.3 och behöver gå tillbaks.

Jag verkar även ha problem med att RLV-körningar inte läses in korrekt; kan inte se dem i ana

Alpine classic kraschade bara för mig i 3.2 och jag tyckte inte att bilden flöt bättre i 3,3 än 3,0. Hur bra flyter det för er? Min hackar inte direkt
Men flyter inte as bra heller men det duger. Vet inte hur det ska vara.

Jag fick ta avinstallera och b