Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 21:52Jo, du får upp kadens, puls, watt, sträcka, tid och även google maps under passet om du vill.
http://www.rullesykling.com/index.html
Där finns några gratis RLVs du kan ta ned, vet att det varit lite problem med att få dem och funka i nyare versioner av
Jo, du får upp kadens, puls, watt, sträcka, tid och även google maps under passet om du vill.
http://www.rullesykling.com/index.html
Där finns några gratis RLVs du kan ta ned, vet att det varit lite problem med att få dem och funka i nyare versioner av
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 01:02Så här ser det ut, när man får allt att fungera
http://www.youtube.com/watch?v=aPyEflAmvGc&feature=related
tror att det är TTS 2 (tacx trainer software version 2)
Så här ser det ut, när man får allt att fungera
tror att det är TTS 2 (tacx trainer software version 2)
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 09:12Det ser grymt ut 🙂 är det någon som vet om garmins pulsband fungerar till? Är tacx egna real life dvder bra? Sen funkar det med vista 64 hittar inte riktigt
Något svar.//// Niclas
Det ser grymt ut 🙂 är det någon som vet om garmins pulsband fungerar till? Är tacx egna real life dvder bra? Sen funkar det med vista 64 hittar inte riktigt
Något svar.
//// Niclas
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 10:45Tacx RLVer är bra men även dom Norska Gratis RLVna är bra.
Prova några norska RLVer först innan du köper Tacx RLVer så kommer du på vad du vill ha. Gimsoy är nog den Norska RLVn jag har kört mest.
Men jag kör mycket i catalyst också.Tips är att läsa al
Tacx RLVer är bra men även dom Norska Gratis RLVna är bra.
Prova några norska RLVer först innan du köper Tacx RLVer så kommer du på vad du vill ha. Gimsoy är nog den Norska RLVn jag har kört mest.
Men jag kör mycket i catalyst också.
Tips är att läsa al
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 11:20Har du något tips på tråd? 🙂 Tacx forum verkar vara ganska bra. Ingår det kadens sensor föresten?
Har du något tips på tråd? 🙂 Tacx forum verkar vara ganska bra. Ingår det kadens sensor föresten?
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 12:01Kadens sensor ingår. tacx forum är bra!
jag googlade och youtubade innan jag slog till.
Cykelklubben.se finns det lite bloggar/trådar. även en grupp
som heter VR trainers.
Kadens sensor ingår. tacx forum är bra!
jag googlade och youtubade innan jag slog till.
Cykelklubben.se finns det lite bloggar/trådar. även en grupp
som heter VR trainers.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 13:54Kan bara hålla med ovanstående kommentarer. Kanon när det funkar, men mycket som kan gå fel.
Kolla specen på din dator noga, särskilt grafik-kortet. Säkerställ att det du har i datorn är supportat. Har även kompis om haft allehanda USB-relaterade problem
Kan bara hålla med ovanstående kommentarer. Kanon när det funkar, men mycket som kan gå fel.
Kolla specen på din dator noga, särskilt grafik-kortet. Säkerställ att det du har i datorn är supportat. Har även kompis om haft allehanda USB-relaterade problem
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 17:45Hej!
Det låter ju kanon, ska kolla datorn, ett G force kort, 8600 gt tror jag det heter, har ett gäng år på nacken.
Frågan är nu om man ska köpa från bikediscount, ca. 6 k inkl. frakt eller cyclecomponents där jag fick 6400 plus frakt. Det spelar kansk
Hej!
Det låter ju kanon, ska kolla datorn, ett G force kort, 8600 gt tror jag det heter, har ett gäng år på nacken.
Frågan är nu om man ska köpa från bikediscount, ca. 6 k inkl. frakt eller cyclecomponents där jag fick 6400 plus frakt. Det spelar kansk
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 08:16Hej!
Vill bara tipsa om Tacx Bushido också. Köpe en sådan före jul med PC-kopplingen så att den fungerar som en Fortius. Trainern är riktigt bra och kräver inga sensorer på cykeln. En fördel för mig och min son eftersom delar på trainern och använder var
Hej!
Vill bara tipsa om Tacx Bushido också. Köpe en sådan före jul med PC-kopplingen så att den fungerar som en Fortius. Trainern är riktigt bra och kräver inga sensorer på cykeln. En fördel för mig och min son eftersom delar på trainern och använder var
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 13:05Personligen tycker jag ergo-videos är bäst, då får man både ergo + RLV 🙂 Rabobanks ergo video innehåller flera ok pass på 60-90min och även backintervaller och spurter.
Personligen tycker jag ergo-videos är bäst, då får man både ergo + RLV 🙂 Rabobanks ergo video innehåller flera ok pass på 60-90min och även backintervaller och spurter.