Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTdF, Ricco nästa fast för EPO
You need to log in to create posts and topics.

om man åker fast för dopning i cykel: blåneka - ta straffet - om två år får du jobbet tbx

om man åker fast för dopning i cykel: erkänn - tala om hur saker och ting ligger till i cykelsporten - om två år lär du inte få jobbet tbx

vilka slutsatser om någr

I brottning får man bragdgulder efter tre år...
Leo Honkala kommer att få bragdguldet om ett par år.
Han var ju förbundskapten.

Hela teamet Saunier Duval har tydligen dragit sig ur tävlingen efter Riccos avslöjande.

Varför inte efterlikna det övriga samhällets lagar och straff..
låt säga att en idrottsman/kvinna blir tagen för fusk (doping).
Detta innebär en livstidsavstägning för denna person.. MEN.. efter säg 2 år kan personen ifråga ta upp sitt fall till en inst

Eftersom det inte gäller för andra "brottslingar" så är det absurt.
Straffarbete på livstid för svartjobb eller skattefusk ligger då i linje med resonemanget. Det liknar Kinesisk rättsskipning!

Idrott är underhållning!
Det är ok för musiker, författare,

Svenska journalister brukar säga: Tdf är för hårt, de måste dopa sig för att orka.

OK, jag gör en friidrottsliknelse: 100 meter är på tok för långt, de måste dopa sig. Inför 80 m på OS så behöver de inte dopa sig.

ja, ja David alla ska behandlas lika så inför hjälmtvång för artister eller plocka bort det för cyklister

Tommy Körberg kör väl moppe med hjälm...

Livstidsavstängning är naturligtvis inte acceptabelt, våran rättsuppfattning bygger på att man kan begå misstag men ändå få en andra chans. Sen anser jag att tiden kan diskuteras, det får inte vara så att dom possitiva effekterna av dopingen fortfarande h

Antar att vi börjar komma lite OT, men jag har svårt att förstå det här med varför man alltid ska få en andra chans. I mina ögon är en fuskare en fuskare, oavsett anledning. Är inte tillräckligt insatt i EPO och långtidseffekter, men trots allt så har en