Quote from Guest on 2 August 2012, 22:25När man laddar upp ett träningspass från (bland annat) Garmin kan man också få reda på något som kallas "TE", dvs träningseffekten eller "ett mått på den konditionsuppbyggande effekten av ett träningspass". Denna effekt skall enligt "tabellen" anges mella
När man laddar upp ett träningspass från (bland annat) Garmin kan man också få reda på något som kallas "TE", dvs träningseffekten eller "ett mått på den konditionsuppbyggande effekten av ett träningspass". Denna effekt skall enligt "tabellen" anges mella
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 22:35Anna har du och din vän ställt in rätt Maxpuls(dvs din riktiga maxpuls inte uppskattad) Då detta kan orsaka konstiga TE värden. Kolla även i klockan om det sår samma där som i den uppladdade passet.
My5c
Anna har du och din vän ställt in rätt Maxpuls(dvs din riktiga maxpuls inte uppskattad) Då detta kan orsaka konstiga TE värden. Kolla även i klockan om det sår samma där som i den uppladdade passet.
My5c
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 05:53Tack för svar!
I klockan kan jag bara se snittpulsen för passet (uppladdat på fb syns maxpuls för passet också). I användarprofilen i klockan kan jag ange ålder, kön, längd, vikt och "aktivitetsklass", inget annat... Kanske är min klocka för enkel för at
Tack för svar!
I klockan kan jag bara se snittpulsen för passet (uppladdat på fb syns maxpuls för passet också). I användarprofilen i klockan kan jag ange ålder, kön, längd, vikt och "aktivitetsklass", inget annat... Kanske är min klocka för enkel för at
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 08:29Anna.
Du ställer in din maxpuls under inställningar , puls. där kan du ställa in din maxpuls,
Standard formeln för att beräkna maxpuls 228(kvinnor) -ålder är oftast lite trubbig, men får duga i början om du inte har gjort ett riktigt maxpulstest.
Om
Anna.
Du ställer in din maxpuls under inställningar , puls. där kan du ställa in din maxpuls,
Standard formeln för att beräkna maxpuls 228(kvinnor) -ålder är oftast lite trubbig, men får duga i början om du inte har gjort ett riktigt maxpulstest.
Om
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 08:59Min TE laddas inte upp till FunBeat av någon anledning (har en Garmin 610), måste man göra nått speciellt för att den ska hänga med?
Min TE laddas inte upp till FunBeat av någon anledning (har en Garmin 610), måste man göra nått speciellt för att den ska hänga med?
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 09:25Det måste du fråga Olle om. Jag har inte registrerat min träning här den senaste månaden. men innan så har det fungerat för mig iaf. annars får man föra in det skälv...
Det måste du fråga Olle om. Jag har inte registrerat min träning här den senaste månaden. men innan så har det fungerat för mig iaf. annars får man föra in det skälv...
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 10:14Sara Molin skrev:
Sitter själv och petar i inställningarna på min 910XT och passar på att fråga
- Vad menas med "idrottare hel liv" (ja/nej)? Vad har det för betydelse? Vad ska man välja som rel ordinär motionär (snittar drygt 1 tim träning per dag)?
Sara Molin skrev:
Sitter själv och petar i inställningarna på min 910XT och passar på att fråga
- Vad menas med "idrottare hel liv" (ja/nej)? Vad har det för betydelse? Vad ska man välja som rel ordinär motionär (snittar drygt 1 tim träning per dag)?
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 10:16Sara:
Om du har tränat hela livet så är din kropp van vid att belastas med träning på ett sätt som en person som inte har tränat hela livet saknar. Så du kan tåla hårdare pass utan att kroppen blir övertränad. TE=5.0
Sara:
Om du har tränat hela livet så är din kropp van vid att belastas med träning på ett sätt som en person som inte har tränat hela livet saknar. Så du kan tåla hårdare pass utan att kroppen blir övertränad. TE=5.0
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 10:16Jag hade ett problem i början (våras) med att TE kom med utan decimaler, men senaste månaderna (sedan juni kanske?) så har det funkat klockrent. Har du senaste versionen av garmin plugins?
Jag hade ett problem i början (våras) med att TE kom med utan decimaler, men senaste månaderna (sedan juni kanske?) så har det funkat klockrent. Har du senaste versionen av garmin plugins?
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 10:35Jepp tror det, fick klockan i måndags, laddade hem grejer fräscht från Garmins hemsida. Ska testa lite mer när jag kommer hem ikväll.
Jepp tror det, fick klockan i måndags, laddade hem grejer fräscht från Garmins hemsida. Ska testa lite mer när jag kommer hem ikväll.