Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 18:53Var ut å sprang igår och idag och har fått ovanligt höga TE. Under dessa två pass har jag INTE tagit ut mig fullt ut, ändå säger garmin connect att jag har TE 5.0. Jag har lagt in samma vilo och max puls i både G.C och i klockan (910). Någon som vet varfö
Var ut å sprang igår och idag och har fått ovanligt höga TE. Under dessa två pass har jag INTE tagit ut mig fullt ut, ändå säger garmin connect att jag har TE 5.0. Jag har lagt in samma vilo och max puls i både G.C och i klockan (910). Någon som vet varfö
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 20:27Ett tips är att lägga några kronor och invester i Firstbeat athlete , en programvara som är grym om man vill analysera sin TE, den även auto korrektar din puls och ger dig en del andra smaskiga (teoretiska) värden att jobba mot.
Ungefär som löpnings mots
Ett tips är att lägga några kronor och invester i Firstbeat athlete , en programvara som är grym om man vill analysera sin TE, den även auto korrektar din puls och ger dig en del andra smaskiga (teoretiska) värden att jobba mot.
Ungefär som löpnings mots
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 21:24Johan, jag fick också väldigt höga TE när jag började springa. Allteftersom jag har höjt min aktivitetsklass så har det blivit svårare och svårare att nå samma TE som tidigare. Dessutom "lär" sig klockan har jag förstått allteftersom du använder den mer o
Johan, jag fick också väldigt höga TE när jag började springa. Allteftersom jag har höjt min aktivitetsklass så har det blivit svårare och svårare att nå samma TE som tidigare. Dessutom "lär" sig klockan har jag förstått allteftersom du använder den mer o
Quote from Elias Engqvist on 16 November 2012, 22:01Firstbeat Athlete funkar bara med Windows!
Firstbeat Athlete funkar bara med Windows!
Quote from Funbeat user on 17 November 2012, 00:31@Ola... Jag har registrerat runt 15-20 löprundor med klockan hittills, har aldrig haft 5.0 tidigare. Aktivitetsklass!? Var? Mycket konstigt detta tycker jag....
Edit@Ola. Ja aktivitetsklassen är ifylld sedan jag fick klockan i somras och jag ligger kvar
@Ola... Jag har registrerat runt 15-20 löprundor med klockan hittills, har aldrig haft 5.0 tidigare. Aktivitetsklass!? Var? Mycket konstigt detta tycker jag....
Edit@Ola. Ja aktivitetsklassen är ifylld sedan jag fick klockan i somras och jag ligger kvar
Quote from Funbeat user on 17 November 2012, 11:49På min 910xt finns inställningen "lifetime athlete". Är man inte nybörjare ska man nog ha den vald, det påverkar TE.
Kolla också om maxpulsinställningen är korrekt, det har stor betydelse för vilket TE-värde man får på träningspassen.
På min 910xt finns inställningen "lifetime athlete". Är man inte nybörjare ska man nog ha den vald, det påverkar TE.
Kolla också om maxpulsinställningen är korrekt, det har stor betydelse för vilket TE-värde man får på träningspassen.
Quote from Funbeat user on 17 November 2012, 12:17Det är ju också som så att TE lite speglar den högsta intensiteten man haft under passet (en grov förenkling, men dock...)
Det innebär att om man har ansträngt sig extra mycket under passets gång och pressat upp TE högt pga ansträngningen, så kommer TE i
Det är ju också som så att TE lite speglar den högsta intensiteten man haft under passet (en grov förenkling, men dock...)
Det innebär att om man har ansträngt sig extra mycket under passets gång och pressat upp TE högt pga ansträngningen, så kommer TE i
Quote from Funbeat user on 18 November 2012, 03:58Vad jag tycker är konstigt är att när jag för några veckor sen maxade på 5km, kom jag upp i TE 4.0. De två senaste rundorna har inte tillnärmelsevis varit några max löpningar.........
Vad jag tycker är konstigt är att när jag för några veckor sen maxade på 5km, kom jag upp i TE 4.0. De två senaste rundorna har inte tillnärmelsevis varit några max löpningar.........
Quote from Funbeat user on 19 November 2012, 13:41Spring fortare... 😉
Spring fortare... 😉