Quote from Guest on 17 April 2012, 10:16Hej
jag går/springer/joggar väldigt långsamt, vilket jag delvis tror beror på att jag har underutvecklad motorik i underkroppen och dålig motorisk automatisering.
Men med alla mina andra problem har jag märkt att det finns lösningar, det går bara kanske l
Hej
jag går/springer/joggar väldigt långsamt, vilket jag delvis tror beror på att jag har underutvecklad motorik i underkroppen och dålig motorisk automatisering.
Men med alla mina andra problem har jag märkt att det finns lösningar, det går bara kanske l
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 10:26Stavar?
Stavar?
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 10:46När det gäller löpning så träna på att ta flera steg - 3 per sekund är lagom.
Då får du ett bättre och uthålligare steg för löpningen och kan sedan variera tempot mer med hjälp av lutningen på kroppen (fall lite framåt så ökar du tempot per automatik).
Nä
När det gäller löpning så träna på att ta flera steg - 3 per sekund är lagom.
Då får du ett bättre och uthålligare steg för löpningen och kan sedan variera tempot mer med hjälp av lutningen på kroppen (fall lite framåt så ökar du tempot per automatik).
Nä
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 11:26Löpskolning! Det gjorde underverk för mitt steg (och mina behinnor och min hållning och därmed också min fart -jag är helt ohämmat frälst på löpskolning)
Här är en länk:
http://beta.marathon.se/tr%C3%A4ning/bra-%C3%B6vningar-f%C3%B6r-l%C3%B6pskolningJa
Löpskolning! Det gjorde underverk för mitt steg (och mina behinnor och min hållning och därmed också min fart -jag är helt ohämmat frälst på löpskolning)
Här är en länk:
http://beta.marathon.se/tr%C3%A4ning/bra-%C3%B6vningar-f%C3%B6r-l%C3%B6pskolning
Ja
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 11:43"Löpskolning är inget för vuxna löpare" - Ulf Karlsson.
http://web.me.com/tranarforum/Tr%C3%A4narforum/Medel-l%C3%A5ngdistans_files/Ulf%20K.pdf
(H)
"Löpskolning är inget för vuxna löpare" - Ulf Karlsson.
http://web.me.com/tranarforum/Tr%C3%A4narforum/Medel-l%C3%A5ngdistans_files/Ulf%20K.pdf
(H)
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 12:24Ett omlagt löpsteg blev det som fick mig att kunna fortsätta med löpningen och därmed slapp lära mig knyppla lr ägna mig åt nån annan mindre rolig alternativaktivitet.
Löpskolning & koordinationsträning = (t+)
Ett omlagt löpsteg blev det som fick mig att kunna fortsätta med löpningen och därmed slapp lära mig knyppla lr ägna mig åt nån annan mindre rolig alternativaktivitet.
Löpskolning & koordinationsträning = (t+)
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 13:49Ulf K menade nog "för vuxna som redan tränat löpteknik som aktiva löpare i 10-12 år" ...
Ulf K menade nog "för vuxna som redan tränat löpteknik som aktiva löpare i 10-12 år" ...
Quote from Elias Engqvist on 17 April 2012, 14:00Anders, du kanske ska ge knypplingen en chans - man vet aldrig, det KAN vara roligt!
F.ö. har jag sett många elit-löpare som kör löpskolning!
Ulf Karlsson vet väl inget om distanslöpning - han har tränat några sprinters och häcklöpare...
Anders, du kanske ska ge knypplingen en chans - man vet aldrig, det KAN vara roligt!
F.ö. har jag sett många elit-löpare som kör löpskolning!
Ulf Karlsson vet väl inget om distanslöpning - han har tränat några sprinters och häcklöpare...
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 14:03Ärligt talat. Jag springer mindre och virkar mer nuförtiden. (Jävla stressfraktur!)
Så underskatta inte handarbete som ersättning för löpning. För mig funkar det jäkligt mycket bättre än vattenlöpning, simning eller något annat hemskt tråkigt i klorlukta
Ärligt talat. Jag springer mindre och virkar mer nuförtiden. (Jävla stressfraktur!)
Så underskatta inte handarbete som ersättning för löpning. För mig funkar det jäkligt mycket bättre än vattenlöpning, simning eller något annat hemskt tråkigt i klorlukta
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 14:07Simhallar, håller helt med. Man slipper dessutom en massa förkylningar och öroninfektioner med handarbete.
Simhallar, håller helt med. Man slipper dessutom en massa förkylningar och öroninfektioner med handarbete.