Quote from Guest on 23 April 2011, 21:24Jag cyklar endast med män när jag tränar, och har inga problem att hänga med på raksträckor och små backar. Där känner jag mig till och med riktigt stark och går ofta upp och drar.
Mitt problem är så fort det kommer en backe så sticker min puls upp rejäl
Jag cyklar endast med män när jag tränar, och har inga problem att hänga med på raksträckor och små backar. Där känner jag mig till och med riktigt stark och går ofta upp och drar.
Mitt problem är så fort det kommer en backe så sticker min puls upp rejäl
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 21:34Glöm allt om spinningen. Det är inte cykelträning.
Troligtvis fel taktik-träning i kombination.
Du växlar för tidigt i backen och då får du ingen pasta i benen så du kan trycka på med tyngre växlar, cykelspecifik styrketräning.
Glöm allt om spinningen. Det är inte cykelträning.
Troligtvis fel taktik-träning i kombination.
Du växlar för tidigt i backen och då får du ingen pasta i benen så du kan trycka på med tyngre växlar, cykelspecifik styrketräning.
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 21:55Trodde jag var ensam om spinningfördärvet!
Trodde jag var ensam om spinningfördärvet!
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 22:16Bygg upp fart före backen. Förvånansvärt vad korta backarna upplevs...
Bygg upp fart före backen. Förvånansvärt vad korta backarna upplevs...
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 22:26Om backen nu inte är lång som ett svenskt sommarregn.
Om backen nu inte är lång som ett svenskt sommarregn.
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 22:30Hvordan en klarer en bakke er forskellig fra person til person, helt avhengi av personens vekt, styrke, kondisjon.
En lett person er sterkere pr. kilo vekt en, en som er stor og tung, og vil klare bakken bedere. Det får en ikke forandret på.
Styrke og
Hvordan en klarer en bakke er forskellig fra person til person, helt avhengi av personens vekt, styrke, kondisjon.
En lett person er sterkere pr. kilo vekt en, en som er stor og tung, og vil klare bakken bedere. Det får en ikke forandret på.
Styrke og
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 00:04Står du upp?
Står du upp?
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 06:59Bara om det behövs.
Bara om det behövs.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 09:18Att öva upp kraft och kondition är självklart.
Det finns dock några andra saker att tänka på:
Sittställningen är viktig. Jag glider tillbaka på sadeln så långt det går och trycker ner hälen i nedåttrampet. På så sätt utnyttjar man kroppens starkaste mus
Att öva upp kraft och kondition är självklart.
Det finns dock några andra saker att tänka på:
Sittställningen är viktig. Jag glider tillbaka på sadeln så långt det går och trycker ner hälen i nedåttrampet. På så sätt utnyttjar man kroppens starkaste mus
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 11:07Prova att inte dra så mycket och spara krafterna till dina stötestenar dvs långa uppförsbackar.
Jag tycker det är strongt av dig att jämföra dig med män! 😉
Prova att inte dra så mycket och spara krafterna till dina stötestenar dvs långa uppförsbackar.
Jag tycker det är strongt av dig att jämföra dig med män! 😉