Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTeknik tips för backar!
You need to log in to create posts and topics.

David: Jo jag är inte helt vilsen! Jag förstår självklart att cykling inne inte är samma sak som cykling ute. Men jag tror fortfarande att cyklingen inne gör mej starkare när jag väl tar fram ute cyklen. Eftersom jag inte kör någon landsväg på vinterhalvå

Tack för alla svar och lycka till allihopa med er cykling! 🙂

Kör då testcykelträning istället. Det är betydligt bättre.

Jag kommer upp alla backar, även 8 km långa serpentiner. Men jag är så gott som alltid sist, eller nästsist. I mitt fall finns det bara en lösning ... att bli av med sisådär 10 kg, helst lite till. Sedan lär inte backarna vara ett större problem.

Jobba p

Disclaimer, jag är inte någon elitcyklist, det finns säkert massor av aspekter som går mig förbi, men det är är mina tankar.

Det är lite svårt att veta vad "vara bra på backe" i en spinningsal är. I spinningsalen har alla sin egen backe, ute i verklighet

Tempotrening gir styrke og utholighet:
Hvor? På flat, jevn vei uten kryss,

Hvordan? Ha 90-100 pedalomdreininger/ min. Tren i intervaller på 5-8 min. Hold et hardt, jevnt tempo. Trapp ned i 5-8 min mellom intervallene.

Hvor hardt? 84-90 prosent a

Spinning har givit mig god kondition och styrka och det är ett bra komplement till vinterträning men jag måste nog ändå säga att Spinning och Landsvägcykling är två helt olika träningsgrenar.

Tack, NPNG!

Daniel

Cykel flexar. Det gör inte det redskapet som används inomhus. Bättre med lösa vikter och olika övningar.

Tanken var inte att det skulle bli stora diskusioner kring om spinning är bra eller inte för en landsvägscyklist. Det finns nog lika många åsikter om detta som det finns cyklister...
Testade lite ny teknik ute idag, bla att droppa hälen som någon skrev vi