Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 15:01David: Jo jag är inte helt vilsen! Jag förstår självklart att cykling inne inte är samma sak som cykling ute. Men jag tror fortfarande att cyklingen inne gör mej starkare när jag väl tar fram ute cyklen. Eftersom jag inte kör någon landsväg på vinterhalvå
David: Jo jag är inte helt vilsen! Jag förstår självklart att cykling inne inte är samma sak som cykling ute. Men jag tror fortfarande att cyklingen inne gör mej starkare när jag väl tar fram ute cyklen. Eftersom jag inte kör någon landsväg på vinterhalvå
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 15:02Tack för alla svar och lycka till allihopa med er cykling! 🙂
Tack för alla svar och lycka till allihopa med er cykling! 🙂
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 15:03Kör då testcykelträning istället. Det är betydligt bättre.
Kör då testcykelträning istället. Det är betydligt bättre.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 17:34Jag kommer upp alla backar, även 8 km långa serpentiner. Men jag är så gott som alltid sist, eller nästsist. I mitt fall finns det bara en lösning ... att bli av med sisådär 10 kg, helst lite till. Sedan lär inte backarna vara ett större problem.
Jobba p
Jag kommer upp alla backar, även 8 km långa serpentiner. Men jag är så gott som alltid sist, eller nästsist. I mitt fall finns det bara en lösning ... att bli av med sisådär 10 kg, helst lite till. Sedan lär inte backarna vara ett större problem.
Jobba p
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 18:59Disclaimer, jag är inte någon elitcyklist, det finns säkert massor av aspekter som går mig förbi, men det är är mina tankar.
Det är lite svårt att veta vad "vara bra på backe" i en spinningsal är. I spinningsalen har alla sin egen backe, ute i verklighet
Disclaimer, jag är inte någon elitcyklist, det finns säkert massor av aspekter som går mig förbi, men det är är mina tankar.
Det är lite svårt att veta vad "vara bra på backe" i en spinningsal är. I spinningsalen har alla sin egen backe, ute i verklighet
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 19:43Tempotrening gir styrke og utholighet:
Hvor? På flat, jevn vei uten kryss,Hvordan? Ha 90-100 pedalomdreininger/ min. Tren i intervaller på 5-8 min. Hold et hardt, jevnt tempo. Trapp ned i 5-8 min mellom intervallene.
Hvor hardt? 84-90 prosent a
Tempotrening gir styrke og utholighet:
Hvor? På flat, jevn vei uten kryss,
Hvordan? Ha 90-100 pedalomdreininger/ min. Tren i intervaller på 5-8 min. Hold et hardt, jevnt tempo. Trapp ned i 5-8 min mellom intervallene.
Hvor hardt? 84-90 prosent a
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 19:43Spinning har givit mig god kondition och styrka och det är ett bra komplement till vinterträning men jag måste nog ändå säga att Spinning och Landsvägcykling är två helt olika träningsgrenar.
Spinning har givit mig god kondition och styrka och det är ett bra komplement till vinterträning men jag måste nog ändå säga att Spinning och Landsvägcykling är två helt olika träningsgrenar.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 20:02Tack, NPNG!
Daniel
Tack, NPNG!
Daniel
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 20:04Cykel flexar. Det gör inte det redskapet som används inomhus. Bättre med lösa vikter och olika övningar.
Cykel flexar. Det gör inte det redskapet som används inomhus. Bättre med lösa vikter och olika övningar.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 21:03Tanken var inte att det skulle bli stora diskusioner kring om spinning är bra eller inte för en landsvägscyklist. Det finns nog lika många åsikter om detta som det finns cyklister...
Testade lite ny teknik ute idag, bla att droppa hälen som någon skrev vi
Tanken var inte att det skulle bli stora diskusioner kring om spinning är bra eller inte för en landsvägscyklist. Det finns nog lika många åsikter om detta som det finns cyklister...
Testade lite ny teknik ute idag, bla att droppa hälen som någon skrev vi