Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 21:58Emma,
Jag tror att det kommer ner till skillnaden mellan könen. Män är starkare än kvinnor rent muskulärt och i explosiva moment. Medan kvinnor är mer uthålliga.
Så jag tror att du ska jämföra dig med kvinnor inte män när det kommer till backuthållighe
Emma,
Jag tror att det kommer ner till skillnaden mellan könen. Män är starkare än kvinnor rent muskulärt och i explosiva moment. Medan kvinnor är mer uthålliga.
Så jag tror att du ska jämföra dig med kvinnor inte män när det kommer till backuthållighe
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 23:22Är kvinnor mer uthålliga än män Lars?
Hur menar du då?
Är kvinnor mer uthålliga än män Lars?
Hur menar du då?
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 02:44Lars A: Jag tror du är ute på hal is med ditt män vs kvinnor. Benstyrka har kvinnor gott om. Jag minns inte helt men jag har bestämt för mig att jag läst någonstans att kvinnor kan prestera i paritet med män vad gäller benstyrka och uthållighet. (Nu talar
Lars A: Jag tror du är ute på hal is med ditt män vs kvinnor. Benstyrka har kvinnor gott om. Jag minns inte helt men jag har bestämt för mig att jag läst någonstans att kvinnor kan prestera i paritet med män vad gäller benstyrka och uthållighet. (Nu talar
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 08:05"Mitt problem är så fort det kommer en backe så sticker min puls upp rejält, jag får ofta mjölksyra..."
Det tror jag nog gäller de flesta, även eliten om det är riktiga backar vi talar om:-)
Du har fått många bra tips Emma. En faktor som är relevant i s
"Mitt problem är så fort det kommer en backe så sticker min puls upp rejält, jag får ofta mjölksyra..."
Det tror jag nog gäller de flesta, även eliten om det är riktiga backar vi talar om:-)
Du har fått många bra tips Emma. En faktor som är relevant i s
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 08:20Tja, Gilbert ser verkligen ut som bergsget.
Tja, Gilbert ser verkligen ut som bergsget.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 12:12Kan inte tala för andra anläggningar eller cykel pass förutom mina egna, men jag kör just nu ett cykel pass med extensiva intervaller. Lång uppvärmning på raksträckor, RPM runt 90-100. Sedan kör jag 6 intervaller som ligger mellan 3.30-5,10, där du ska kö
Kan inte tala för andra anläggningar eller cykel pass förutom mina egna, men jag kör just nu ett cykel pass med extensiva intervaller. Lång uppvärmning på raksträckor, RPM runt 90-100. Sedan kör jag 6 intervaller som ligger mellan 3.30-5,10, där du ska kö
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 12:19Var förresten på en föreläsning med Bernt Johansson strax innan jul. Han pratde då om att vikten med att få upp kadensen även utomhus, och att man ska köra på så lätta växlar som möjligt för att undvika mjölksyra. Det är ju inte så att man vill ha mjölksy
Var förresten på en föreläsning med Bernt Johansson strax innan jul. Han pratde då om att vikten med att få upp kadensen även utomhus, och att man ska köra på så lätta växlar som möjligt för att undvika mjölksyra. Det är ju inte så att man vill ha mjölksy
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:57Jag kör inte spinning, men väl trainer och har exakt samma cykel
på trainern som utomhus. Mitt intryck när jag kommer ut brukar
vara att det går inte lika fort som jag förväntat mig efter att kört
trainer under vintern.På trainer väljer man motstånd
Jag kör inte spinning, men väl trainer och har exakt samma cykel
på trainern som utomhus. Mitt intryck när jag kommer ut brukar
vara att det går inte lika fort som jag förväntat mig efter att kört
trainer under vintern.
På trainer väljer man motstånd
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:54"Så lätta växlar som möjligt" är en sanning med modifikation. Man kan köra med hur lätta växlar som helst. Köra en MTB uppför en landsvägsbacke på lägsta växeln är väldigt lätt men man kommer inte fort framåt. Du vill väl snarare köra med så tunga växlar
"Så lätta växlar som möjligt" är en sanning med modifikation. Man kan köra med hur lätta växlar som helst. Köra en MTB uppför en landsvägsbacke på lägsta växeln är väldigt lätt men man kommer inte fort framåt. Du vill väl snarare köra med så tunga växlar
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:56En sprinter kommer upp 170 i kadens och det verkar meningsfullt.
En sprinter kommer upp 170 i kadens och det verkar meningsfullt.