Quote from Guest on 3 November 2008, 22:26Har börjat ta upp simningen nu för att kunna satsa på en olympisk nästa år. Men det blir lite enformigt att bara mala längd efter längd. Tänkte därför börja lägga in lite teknikövningar i passet.
Jag har kört lite catch-up, men skulle uppskatta tips på fl
Har börjat ta upp simningen nu för att kunna satsa på en olympisk nästa år. Men det blir lite enformigt att bara mala längd efter längd. Tänkte därför börja lägga in lite teknikövningar i passet.
Jag har kört lite catch-up, men skulle uppskatta tips på fl
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 22:36Tummen i armhålan när man drar fram armen ovanför vattnet, skovel, hundsim och polo är några.
Tummen i armhålan när man drar fram armen ovanför vattnet, skovel, hundsim och polo är några.
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 08:37Litet urval av det min "tränare" har utsatt mig för:
* Simma helt utan benspark (och ingen dolme)
* simma med bara en arm (inga ben, andra armen rakt fram)
* simma helt på sidan 7-9 bentag och armarna rakt fram , växla sidan med ett armtag och en andning
Litet urval av det min "tränare" har utsatt mig för:
* Simma helt utan benspark (och ingen dolme)
* simma med bara en arm (inga ben, andra armen rakt fram)
* simma helt på sidan 7-9 bentag och armarna rakt fram , växla sidan med ett armtag och en andning
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 08:53Finns massor med teknikvideos på Youtube, har jag sett
Finns massor med teknikvideos på Youtube, har jag sett
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 4 November 2008, 12:36Vad är skovel?
Vad är skovel?
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 13:02Typ av spade?
När man tar sig fram med små handrörelser utan att egentligen simma, bra för att lära sig känna hur man "tar tag" i vattnet på bästa sätt!
Typ av spade?
När man tar sig fram med små handrörelser utan att egentligen simma, bra för att lära sig känna hur man "tar tag" i vattnet på bästa sätt!
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 13:12Precis som Per säger, och så här ser det ut.
http://www.youtube.com/watch?v=En0ZV7YzZdU&feature=related
Precis som Per säger, och så här ser det ut.
http://www.youtube.com/watch?v=En0ZV7YzZdU&feature=related
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 13:15Hon fuskade ju riktigt duktigt, man ska ha fötterna framåt med tårna ovanför ytan!
Hon fuskade ju riktigt duktigt, man ska ha fötterna framåt med tårna ovanför ytan!
Quote from Peder Gustavsson on 4 November 2008, 20:52Hej! Jag hittade den här länken på Örebro AIK-s triathlon-forum:
www.svenskidrott.se/downloads/-999970/docs/teknikövningar_-_crawl_nr_1.pdfDen innehåller massvis med övningar. Jag har bara hunnit prova några stycken än så länge.
Idag har jag crawlat 1
Hej! Jag hittade den här länken på Örebro AIK-s triathlon-forum:
http://www.svenskidrott.se/downloads/-999970/docs/teknikövningar_-_crawl_nr_1.pdf
Den innehåller massvis med övningar. Jag har bara hunnit prova några stycken än så länge.
Idag har jag crawlat 1
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 21:46Shit pommes frites, nu har jag en hoper till att prova! Undrar om man hinner en hundring av varje under ett pass?
Shit pommes frites, nu har jag en hoper till att prova! Undrar om man hinner en hundring av varje under ett pass?