Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTeknikövningar simning
You need to log in to create posts and topics.

Okej, nu tror jag bestämt att utbudet av övningar räcker för några års simning framöver. Återkommer när jag tröttnat på dessa 😉

Ett tips är att köra 25 med drill och sen 75 med så bra teknik som möjligt. Då kan man känna hur teknikövningen ändrar sin simning. Många ligger och kör 1000 m drill och får aldrig över det till den riktiga simningen...

När jag var liten försökte jag all

inte om inte drillen är fartdrill... 🙂 Att maxa är väl oxå teknikträning?
(även om en max inte är så snabbt)

Håller med om att varva drill med simning med tekniktänk som ett "teknikblock" för att sedan köra "träningsblock" efteråt med förbättrad teknik. Att använda huvudet i simning tycker jag nästan är en förutsättning för framgång.

Kanske en dum fråga, men vad är drill?

Gissar på samma sak som teknikövning, (typ drill-sergeant)

Precis drill=övning

Måste det vara så komplicerat? Som nybörjare får jag nästan lite ångest att jag "bara" simmar mina 1000 m frisim och inte kör med paddlar och flytväst.
Teknikövningen idag var att andas höger respektive vänster tvåtakt varannan längd. Svårt nog för mig..

För mig (som är av släktet bojsänken) var teknikträning med fokus på flyt en förutsättning för att över huvudtaget lära mig crawl!

Jag tror att köra mycket olika teknikövningar ger en vattenvana och "frihet" i vattnet som i längden ger bättre resultat. J

Hehe, ok. 🙂
Jag trivs som fisken i vattnet och kan crawla hyggligt.
Teknik för mig är att kunna simma mer ekonomiskt.
Självklart också snabbare.. 🙂