Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 20:16Nope, mina syskon har också en praktisk sida av sina personligheter.
Nope, mina syskon har också en praktisk sida av sina personligheter.
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 20:32Mycket annat snack nu!
Ni kan väl fortsätta det i andra sociala nätverk!Tillbaka till Hjul 🙂
Ju mer man tittar ju mer öppnar man plånboken...
Men ett par zipp 808 kanttråd 2011 för ca 14000 kan väl inte vara så dyrt eller?
Mycket annat snack nu!
Ni kan väl fortsätta det i andra sociala nätverk!
Tillbaka till Hjul 🙂
Ju mer man tittar ju mer öppnar man plånboken...
Men ett par zipp 808 kanttråd 2011 för ca 14000 kan väl inte vara så dyrt eller?
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 20:57Varför vill du ha kanttråd till loppen? De är långsammare och tyngre.
Varför vill du ha kanttråd till loppen? De är långsammare och tyngre.
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 22:03Hur viktig är tyngden då?
Då är jag tillbaka till min första fråga!
10kg tempo eller 6,7kg racer??
Hur viktig är tyngden då?
Då är jag tillbaka till min första fråga!
10kg tempo eller 6,7kg racer??
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 22:07Utan tvekan 10 kg tempo. Till och med 15 kg tempo skulle vara bättre, om sittställningen är bra. Vikt är rätt oviktigt om det inte är väldigt backigt. Det gäller även hjul.
Utan tvekan 10 kg tempo. Till och med 15 kg tempo skulle vara bättre, om sittställningen är bra. Vikt är rätt oviktigt om det inte är väldigt backigt. Det gäller även hjul.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 20:19Jag lurar också på det där med kanttråd vs tub. Det jag kommit fram till är helt enkelt att på en IM som Kalmar, så bara måste ett par kanttråd vara bättre. Motivering:
I ett lopp som Kalmar är följebil och hjälp utifrån strikt förbjudet, vilket medför a
Jag lurar också på det där med kanttråd vs tub. Det jag kommit fram till är helt enkelt att på en IM som Kalmar, så bara måste ett par kanttråd vara bättre. Motivering:
I ett lopp som Kalmar är följebil och hjälp utifrån strikt förbjudet, vilket medför a
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 20:24Ni har väl ändå en del flaskställ bakom sadeln där reserven kan fästas?
Fast det går fortare att byta tub än kanttråd förutom att du har alla de andra fördelarna med tub.
Ni har väl ändå en del flaskställ bakom sadeln där reserven kan fästas?
Fast det går fortare att byta tub än kanttråd förutom att du har alla de andra fördelarna med tub.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 22:13Har ingen egen erfarenhet av tubdäck men ett förlimmat tubdäck och CO2-patron med munstycke går väll ned i en cykelflaska.
Att ha en extra cykelflaska bakom sadeln eller en sadelväska bör väll inte skilja så mycket i aerodynamik?
Har ingen egen erfarenhet av tubdäck men ett förlimmat tubdäck och CO2-patron med munstycke går väll ned i en cykelflaska.
Att ha en extra cykelflaska bakom sadeln eller en sadelväska bör väll inte skilja så mycket i aerodynamik?
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 23:48Jag har tagit mig runt två gånger i Kalmar med min racer med clip on aerobars. Jag är sugen på en tempo cykel, men de är ruggigt dyra. Hur mycket snabbare blir man egentligen med en tempocykel, är det någon som har en tumregel för det?
Jag har tagit mig runt två gånger i Kalmar med min racer med clip on aerobars. Jag är sugen på en tempo cykel, men de är ruggigt dyra. Hur mycket snabbare blir man egentligen med en tempocykel, är det någon som har en tumregel för det?
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 09:0049 minuter!
För min del alltså. Hur mycket som berodde på ny cykel respektive lite bättre cykeltränad vågar jag inte svara på 🙂
49 minuter!
För min del alltså. Hur mycket som berodde på ny cykel respektive lite bättre cykeltränad vågar jag inte svara på 🙂