Quote from Jan Ingemansson on 12 April 2012, 20:24Är det höjden som avgör om det är UCI-godkända eller ej?
Är det höjden som avgör om det är UCI-godkända eller ej?
Quote from Jan Ingemansson on 12 April 2012, 20:25Det blev vist dubbelt.
Det blev vist dubbelt.
Quote from ellen olsson on 12 April 2012, 20:31Jag skulle välja bra hjul vilket inte nödvändigtvis är samma sak som dyra hjul... 🙂
Huvudregel + godkända undantag finns på http://www.uci.ch/includes/asp/getTarget.asp?type=FILE&id=NjQxNjY
Jag skulle välja bra hjul vilket inte nödvändigtvis är samma sak som dyra hjul... 🙂
Huvudregel + godkända undantag finns på http://www.uci.ch/includes/asp/getTarget.asp?type=FILE&id=NjQxNjY
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 20:33Nej, de ska vara godkända, enligt gällande UCI-lista. Men jag tror inte att några +100 mm:s är godkända.
Nej, de ska vara godkända, enligt gällande UCI-lista. Men jag tror inte att några +100 mm:s är godkända.
Quote from Jan Ingemansson on 12 April 2012, 20:37Jag som har dragit mig för att ställa frågor tidigare. 🙂
Som Google för cykel kunskap.
Tack så mycket.Jag återkommer för era åsikter så fort jag har hittat hjul som kan bli eventuella. 😉
Jag som har dragit mig för att ställa frågor tidigare. 🙂
Som Google för cykel kunskap.
Tack så mycket.
Jag återkommer för era åsikter så fort jag har hittat hjul som kan bli eventuella. 😉
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 10:55Här är en artikel med lite testfakta vilka tempoprylar som ger mest bang for the buck.
Tempobåge (styre) (så att du får en aerodynamisk sittposition, inte tempobågen i sig :D), Tajta kläder, skoöverdrag och tempohjälm är bäst.
Temporam sämst.
http://ww
Här är en artikel med lite testfakta vilka tempoprylar som ger mest bang for the buck.
Tempobåge (styre) (så att du får en aerodynamisk sittposition, inte tempobågen i sig :D), Tajta kläder, skoöverdrag och tempohjälm är bäst.
Temporam sämst.
Quote from Lars Mörrby on 13 April 2012, 11:31Vad jag kan se så är jämförelsen på ram mellan en "vanlig" temporam och en aerodynamisk temporam, inte mellan en landsvägsram och en temporam.
Jag är ingen expert (egentligen en ganska usel cyklist), men vad jag har hört så är det viktiga vid högre fart
Vad jag kan se så är jämförelsen på ram mellan en "vanlig" temporam och en aerodynamisk temporam, inte mellan en landsvägsram och en temporam.
Jag är ingen expert (egentligen en ganska usel cyklist), men vad jag har hört så är det viktiga vid högre fart
Quote from Jan Ingemansson on 13 April 2012, 12:07Tur jag bestämde mig för hjulen så jag slapp den besvikelsen Daniel. 🙂
Tur jag bestämde mig för hjulen så jag slapp den besvikelsen Daniel. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 12:52Har sett nån annan sån test, och även där verkade det som att ett bättre framhjul var en enklare besparing än bättre bakhjul. Men trots det ser man ju ofta folk med lågprofil fram o disk bak, dock aldrig (?) högprofil fram o lågprofil bak.
Kanske jag sk
Har sett nån annan sån test, och även där verkade det som att ett bättre framhjul var en enklare besparing än bättre bakhjul. Men trots det ser man ju ofta folk med lågprofil fram o disk bak, dock aldrig (?) högprofil fram o lågprofil bak.
Kanske jag sk
Quote from Funbeat user on 13 April 2012, 13:00Definitivt hjulen..
Med tanke på bansträckningen för cyklingen i Kalmar nästa år skulle jag tänka mig för ett par gånger innan jag satsade pengarna på heltäckt bakhjul. Ölandsbron och Alvaret kan nog vara väldigt blåsigt. Men högprofil i "lagom" höjd är
Definitivt hjulen..
Med tanke på bansträckningen för cyklingen i Kalmar nästa år skulle jag tänka mig för ett par gånger innan jag satsade pengarna på heltäckt bakhjul. Ölandsbron och Alvaret kan nog vara väldigt blåsigt. Men högprofil i "lagom" höjd är