Quote from Guest on 7 October 2008, 20:58När det kommer till tempocyklar, verkar grundkravet "carbonram" försvinna och man ser fler aluramar. Även i högre priser.
Åsikter om bra och dåligt här? Spelar det roll?
Cykeln ska ju inte användas till "särskilt" mycket.EDIT: Jag menar alltså att til
När det kommer till tempocyklar, verkar grundkravet "carbonram" försvinna och man ser fler aluramar. Även i högre priser.
Åsikter om bra och dåligt här? Spelar det roll?
Cykeln ska ju inte användas till "särskilt" mycket.
EDIT: Jag menar alltså att til
Quote from ellen olsson on 7 October 2008, 21:08Den ska vara så aerodynamisk som möjligt. Allt annat är underordnat!
Den ska vara så aerodynamisk som möjligt. Allt annat är underordnat!
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 09:08Jag funderar på att köpa en tri-cykel inför nästa säsong. Vad ska man tänka på? Om bara ramen tillåter en optimal sittställning, vad mer bör man kolla upp? Hur fördelar man rimligen pengarna mellan hjul o resten av cykeln? När jag läst lite tester får jag
Jag funderar på att köpa en tri-cykel inför nästa säsong. Vad ska man tänka på? Om bara ramen tillåter en optimal sittställning, vad mer bör man kolla upp? Hur fördelar man rimligen pengarna mellan hjul o resten av cykeln? När jag läst lite tester får jag
Quote from ellen olsson on 8 October 2008, 09:15Om du primärt är ute efter att bli så aerodynamisk som möjligt så är det troligen mest effektivt att lägga pengarna på en session i vindtunnel.
http://www.pezcyclingnews.com/default.asp?pg=fullstory&id=5859
Genom t.ex. Joe Beer kan du boka en session i
Om du primärt är ute efter att bli så aerodynamisk som möjligt så är det troligen mest effektivt att lägga pengarna på en session i vindtunnel.
http://www.pezcyclingnews.com/default.asp?pg=fullstory&id=5859
Genom t.ex. Joe Beer kan du boka en session i
Quote from Berit Bengtson on 8 October 2008, 09:36Viktigast för aerodynamiken är din sittställning, vilket talar för Fredriks råd.
Viktigaste egenskapen hos prylarna är aerodynamiken och då ffa hjulens
Ramens viktigaste egenskap är att du skall hamna i rätt sittställning.Vad gäller ramens egen aerodyna
Viktigast för aerodynamiken är din sittställning, vilket talar för Fredriks råd.
Viktigaste egenskapen hos prylarna är aerodynamiken och då ffa hjulens
Ramens viktigaste egenskap är att du skall hamna i rätt sittställning.
Vad gäller ramens egen aerodyna
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 09:40hur långt kan man komma med en wattmätare för att justera in rätt sittställning?
hur långt kan man komma med en wattmätare för att justera in rätt sittställning?
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 09:43Fredrik och Håkan,
På ert resonemang låter det som att material är fullständigt oviktigt, om billigare material ger avkastning på bättre aerodynamik. Min baktanke är om det är värt att trackla runt bland beg-annonser eller om jag kan köra samma prisläge p
Fredrik och Håkan,
På ert resonemang låter det som att material är fullständigt oviktigt, om billigare material ger avkastning på bättre aerodynamik. Min baktanke är om det är värt att trackla runt bland beg-annonser eller om jag kan köra samma prisläge p
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 09:44Leif,
Det var en saklig och bra fråga som jag faktiskt funderat på under de sista tempoloppen. Kom gärna med diskussion!
Leif,
Det var en saklig och bra fråga som jag faktiskt funderat på under de sista tempoloppen. Kom gärna med diskussion!
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 09:53Anders, att en del har diskhjul på tävlingar har väl mer att de känner för det. Ett par bra högprofilhjul räcker gott.
Anders, att en del har diskhjul på tävlingar har väl mer att de känner för det. Ett par bra högprofilhjul räcker gott.
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 09:57Det beror på vindförhållandena och hur klen piloten är.
Det beror på vindförhållandena och hur klen piloten är.