Quote from Funbeat user on 9 October 2008, 08:18Ska du byta ut Shimano sakerna mot Shimano?? tänkte på att det va skrot alltså!!!!
Ska du byta ut Shimano sakerna mot Shimano?? tänkte på att det va skrot alltså!!!!
Quote from ellen olsson on 9 October 2008, 08:24Med "skrot" avses alla komponenter som inte sitter monterade på en cykel.
Med "skrot" avses alla komponenter som inte sitter monterade på en cykel.
Quote from Funbeat user on 9 October 2008, 08:56Undrar om lösningen med offset placering av styrhuvdet kommer på LVG?
Undrar om lösningen med offset placering av styrhuvdet kommer på LVG?
Quote from Funbeat user on 9 October 2008, 09:02Börjar det inte bli lite väl OT nu?
Börjar det inte bli lite väl OT nu?
Quote from j sollerman on 9 October 2008, 09:05De är tråkigt väder ute
De är tråkigt väder ute
Quote from Funbeat user on 9 October 2008, 09:26Och jag känner att mina funderingar är besvarade.
Funbeat har visst en oskriven lag: Ingen givande tråd utan en ordentlig OT.
Och jag känner att mina funderingar är besvarade.
Funbeat har visst en oskriven lag: Ingen givande tråd utan en ordentlig OT.
Quote from Anders Wallerstedt on 9 October 2008, 15:11Ramen har lite annorlunda geometri, du har ju även tt-styre. På cykel tempo är det en del regler hur du får sitta, tex vinkeln på armarna(90grad) sadeln ej för långt fram. Är det triathlon är det friare sittställning.
Sittställning
http://www.slowtwitch.c
Ramen har lite annorlunda geometri, du har ju även tt-styre. På cykel tempo är det en del regler hur du får sitta, tex vinkeln på armarna(90grad) sadeln ej för långt fram. Är det triathlon är det friare sittställning.
Sittställning
http://www.slowtwitch.c
Quote from Funbeat user on 10 October 2008, 17:04Måste lägga ett inlägg i diskussionen...
Jag var väldigt aero förra året, men fick ingen fart på hojen. Till i år rätade jag upp sittställningen och ökade avståndet mellan armstöden. Resultatet blev att jag blev mindre aero men fick på mera kraft samt att
Måste lägga ett inlägg i diskussionen...
Jag var väldigt aero förra året, men fick ingen fart på hojen. Till i år rätade jag upp sittställningen och ökade avståndet mellan armstöden. Resultatet blev att jag blev mindre aero men fick på mera kraft samt att
Quote from Funbeat user on 10 October 2008, 17:23Det gäller alltid att få ned kraften i pedalerna i en så aeroposition som möjligt.
DVS: De 75 watten som man kanske kan kräma på med skall vara i en så aeroposition som möjligt, annars blir det bara 70 watt och betydligt lägre hastighet.
Det gäller alltid att få ned kraften i pedalerna i en så aeroposition som möjligt.
DVS: De 75 watten som man kanske kan kräma på med skall vara i en så aeroposition som möjligt, annars blir det bara 70 watt och betydligt lägre hastighet.
Quote from Funbeat user on 10 October 2008, 17:33Jag är med på ditt resonemang David, men om du viker ihop dig för mycket så kan du inte prestera mer än 60 watt i pedalerna. Det blir minus 15 watt istället för minus 5 watt.
Så var förhållandet för mig men jag var väldigt aero. Nu är jag bara aero.
Jag är med på ditt resonemang David, men om du viker ihop dig för mycket så kan du inte prestera mer än 60 watt i pedalerna. Det blir minus 15 watt istället för minus 5 watt.
Så var förhållandet för mig men jag var väldigt aero. Nu är jag bara aero.