Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Köp inte från usa, kolla på tullverket först efter de gällande vilkoren.

Det är mycket smartare att beställa från england då man både slipper tull och moms, dom är lite sluga i usa. Man betalar 25%moms på priset + frakten sen tillkommer också tull på var

A vistakursen är bara relevant för valutamäklare och för att se hur växlingskurserna rör sig.

Hur kommer man undan VAT-moms när man köper från UK?

Det gör man inte, skillnaden är att man måste vara medveten om förtullningen och att det (oftast) tillkommer moms och tull på priset och räkna med det. Ofta är fraktkostnaderna högre också, speciellt på skrymmande saker.

Det kan göra att det är bättre at

David, inom EU (UK) betalar du antingen engelsk eller svensk moms på distansköp (internetbutiker) beroende på hur stor omsättning säljaren har till Sverige. I stort sett alla som skickar till Sverige kommer över omsättningsgränsen och belägger varan med s

--> Är du säker på det? Verkar fuskas en hel del, för jag tycker det verkar som om startfitness kör med engelsk moms på det svenska priset med.

Förresten så höjer England momsen till 20% efter nyår, den var som lägst 15% för att rädda ekonomin, senaste t

http://www.konsumenteuropa.se/Tull-och-moms/Tull-och-moms-inom-EU/
http://www.eu-upplysningen.se/Amnesomraden/Skatter/Skatt-vid-distansforsaljning/

Men jag tror att det är vanligt att siter har dålig koll på vad som gäller och "fuskar" mer eller mindre m

Visst är det så, men "de stora" som t.ex. Wiggle och Amazon lägger på och betalar in svensk moms för att uppfylla den unionsfientliga regeln.

Tack för hjälpen med hänvisningarna.

Vill faktiskt minnas att även Startfitness gör "rätt"
Men visst är okunskapen stor inom detta område.

Peder, jag tänkte beställa en tri bike från Wiggle. Kruxet är bara att de levererar till UK bara (den modelen). Min plan är att "fixa" leveransadress i UK och skicka vidare till Sverige.

Är det ngn som vet hur kan man ordna ett sådant upplägg: Wiggle-> l