Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 09:17Svar från Wiggle om Focus cyklar:
"...due to "commercial licensing issues" we are not able to distribute certain items and/or brands to certain countries as there are specified dealers in these countries."Vad kan man hänvisa till i detta fall? Finns det
Svar från Wiggle om Focus cyklar:
"...due to "commercial licensing issues" we are not able to distribute certain items and/or brands to certain countries as there are specified dealers in these countries."
Vad kan man hänvisa till i detta fall? Finns det
Quote from ellen olsson on 23 November 2010, 10:28Article 34
(ex Article 28 TEC)
Quantitative restrictions on imports and all measures having equivalent effect shall be prohibited between Member States.
Article 34
(ex Article 28 TEC)
Quantitative restrictions on imports and all measures having equivalent effect shall be prohibited between Member States.
Quote from Elias Engqvist on 23 November 2010, 10:35Men Fredrik - det gäller väl på statlig nivå - enskilda företag kan väl göra lite som dom vill?
Men Fredrik - det gäller väl på statlig nivå - enskilda företag kan väl göra lite som dom vill?
Quote from ellen olsson on 23 November 2010, 10:37Nej, de får inte göra som de vill. EU är en marknad och detta är reglerat i lag och det åligger varje medlemsstat att vidta åtgärder för att se till att det efterlevs.
Nej, de får inte göra som de vill. EU är en marknad och detta är reglerat i lag och det åligger varje medlemsstat att vidta åtgärder för att se till att det efterlevs.
Quote from Elias Engqvist on 23 November 2010, 10:57Är varje liten affär (tex i Sverige) tvingad att sälja varor till någon i tex Portugal?
Är varje liten affär (tex i Sverige) tvingad att sälja varor till någon i tex Portugal?
Quote from ellen olsson on 23 November 2010, 11:04I princip, ja.
I princip, ja.
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 07:18haha varför just Portugal som exempel Christer?
O ja i princip måste man sälja
Ps-tyckte det var roligt eftersom jag är portugis 😀
Skojade bara christer 😉
haha varför just Portugal som exempel Christer?
O ja i princip måste man sälja
Ps-tyckte det var roligt eftersom jag är portugis 😀
Skojade bara christer 😉
Quote from Elias Engqvist on 24 November 2010, 08:07Jg kan bara svara: Varför inte? Oavsett vilket land jag valt så hade nån kunnat fråga: Varför just X? Det var ingen annan orsak än att jag tog ett EU-land som inte hette sverige!
Jg kan bara svara: Varför inte? Oavsett vilket land jag valt så hade nån kunnat fråga: Varför just X? Det var ingen annan orsak än att jag tog ett EU-land som inte hette sverige!
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 09:35För den som är intresserad så för jag själv nya märket KAERNAN.
Jag har 4 temporamar i kolfiber som du kan speca själv och totalt 31 olika ramar som jag tar hem. Givetvis för jag komplett sortiment på cyklar och endast kolfiber.
Jag är även GA åt nya grup
För den som är intresserad så för jag själv nya märket KAERNAN.
Jag har 4 temporamar i kolfiber som du kan speca själv och totalt 31 olika ramar som jag tar hem. Givetvis för jag komplett sortiment på cyklar och endast kolfiber.
Jag är även GA åt nya grup
Quote from Elias Engqvist on 24 November 2010, 10:03Tycker Olle om att du gör gratisreklam?
Tycker Olle om att du gör gratisreklam?