Quote from Guest on 16 July 2011, 10:09Har tidigare haft en diskussion ang olika Lidingöprogram men nu har jag en mer specifik frågeställning ang Magnus Bergmans Lidingöprogram i RW.
Han har ju en Tempokvot för att ange vilket tempo man bör hålla vid olika typer av träningspass.
Min miltid i
Har tidigare haft en diskussion ang olika Lidingöprogram men nu har jag en mer specifik frågeställning ang Magnus Bergmans Lidingöprogram i RW.
Han har ju en Tempokvot för att ange vilket tempo man bör hålla vid olika typer av träningspass.
Min miltid i
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 10:19Oj, 5:10 för långpassen låter som att här ska det gå undan 🙂 De tider jag kan gå med på är intervallerna, de andra är för snabba tider.
Oj, 5:10 för långpassen låter som att här ska det gå undan 🙂 De tider jag kan gå med på är intervallerna, de andra är för snabba tider.
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 10:55Leif,
precis vad jag också tänkte ang långpasstempot. Känns lite onödigt att ligga såpass snabbt (relativt för mig alltså) på långpassen. Om inte annat borde ju skaderisken öka.Sen är ju frågan varför intervallerna alltid måste köras så snabbt också. Må
Leif,
precis vad jag också tänkte ang långpasstempot. Känns lite onödigt att ligga såpass snabbt (relativt för mig alltså) på långpassen. Om inte annat borde ju skaderisken öka.
Sen är ju frågan varför intervallerna alltid måste köras så snabbt också. Må
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 10:11Hmm, nu har jag tittat igenom samtliga program på Runners World som innehåller sk "Tempokvot", dvs både Janne Holméns program för Stockholm Marathon samt Bergmans nya program för Lidingö LL30.
I bägge fallen talas det om ett "testlopp" på 10km som skall
Hmm, nu har jag tittat igenom samtliga program på Runners World som innehåller sk "Tempokvot", dvs både Janne Holméns program för Stockholm Marathon samt Bergmans nya program för Lidingö LL30.
I bägge fallen talas det om ett "testlopp" på 10km som skall
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 16:16Abbe, det låter ju som en rimlig förklaring. Tack! Jag slet mitt hår över maratonprogrammet i våras.
Abbe, det låter ju som en rimlig förklaring. Tack! Jag slet mitt hår över maratonprogrammet i våras.
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 16:24Men det står ju i texten till programmet; "En nyhet för i år är att tempokvoten är indikerad för respektive löppass. Formeln är enkel: Använd din kilometertid från vårens tävlingslopp på 10 kilometer, eller en närliggande distans, som bas. Sprang du till
Men det står ju i texten till programmet; "En nyhet för i år är att tempokvoten är indikerad för respektive löppass. Formeln är enkel: Använd din kilometertid från vårens tävlingslopp på 10 kilometer, eller en närliggande distans, som bas. Sprang du till
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 14:17@ Annelie
Det ska nog egentligen inte "trixas" med något. Förmodligen är det bara information som har kommit bort i programmet för Lidingö.I Holméns Stockholm Marathonprogram står det bl a:
"I kolumnen till vänster står "tempokvot" angivet. Med hjälp av
@ Annelie
Det ska nog egentligen inte "trixas" med något. Förmodligen är det bara information som har kommit bort i programmet för Lidingö.
I Holméns Stockholm Marathonprogram står det bl a:
"I kolumnen till vänster står "tempokvot" angivet. Med hjälp av
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 17:15Men Abbe, om du läser mitt inlägg igen (alla ord!) så ser du att det som nästan all text består av är taget direkt från artikeln om just Lidingöloppsprogrammet. Det du funderar över ska du alltså inte behöva fundera mer på, för det står i artikeln: ett tä
Men Abbe, om du läser mitt inlägg igen (alla ord!) så ser du att det som nästan all text består av är taget direkt från artikeln om just Lidingöloppsprogrammet. Det du funderar över ska du alltså inte behöva fundera mer på, för det står i artikeln: ett tä
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 19:01Anvisningarna för programmet är ju solklara i den meningen att det ska vara ett tävlingslopp och inte ett testlopp. Även jag har dock reagerat över att det blir högt tempo på långpassen. Och tempot på distanspassen skulle nog av många klassas som snabbdis
Anvisningarna för programmet är ju solklara i den meningen att det ska vara ett tävlingslopp och inte ett testlopp. Även jag har dock reagerat över att det blir högt tempo på långpassen. Och tempot på distanspassen skulle nog av många klassas som snabbdis
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 10:03Isaåfall ska man enligt maratonprogrammet springa stockholm marathon i samma tempo som man springer ett millopp på i januari/februari. Det låter väldigt fort?
Isaåfall ska man enligt maratonprogrammet springa stockholm marathon i samma tempo som man springer ett millopp på i januari/februari. Det låter väldigt fort?