Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 10:13Enligt Abbe fanns det en annan förklaring till tempokvoten vid programmet för marathon, där tempot 1.00 var önskat marathontempo.
Men i programmet till LL står det att det är tävlingstempo på 10 km.
Som jag sa; det verkar vara ett krångligt program om m
Enligt Abbe fanns det en annan förklaring till tempokvoten vid programmet för marathon, där tempot 1.00 var önskat marathontempo.
Men i programmet till LL står det att det är tävlingstempo på 10 km.
Som jag sa; det verkar vara ett krångligt program om m
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 10:27Nu blev jag så nyfiken att jag letade upp tidningen med maratonprogrammet. Såhär står det i texten om programmet:
"... (Den första delen av) programmet avslutas med ett testlopp som syftar till att ge dig en fingervisning om din löpform och därmed om vi
Nu blev jag så nyfiken att jag letade upp tidningen med maratonprogrammet. Såhär står det i texten om programmet:
"... (Den första delen av) programmet avslutas med ett testlopp som syftar till att ge dig en fingervisning om din löpform och därmed om vi
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 10:40Ja, det låter jättekonstigt. Säger jag, utan att ha sprungit ett marathon. Jag har inte marathonprogrammet, men är det så att marathonloppet på t ex nybörjarprogrammet sen ska gå i tempot 1.00 ?
Ja, det låter jättekonstigt. Säger jag, utan att ha sprungit ett marathon. Jag har inte marathonprogrammet, men är det så att marathonloppet på t ex nybörjarprogrammet sen ska gå i tempot 1.00 ?
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 10:51Hmm, vi ska se. *Letar upp Mars-numret av RW 2011*
Ja, det ser ut så. Såhär står det om fortsättningen av programmet:
"Det första programmet i det föregående numret av RW var ett förberedande program som avslutades med ett testlopp. Ditt resultat i test
Hmm, vi ska se. *Letar upp Mars-numret av RW 2011*
Ja, det ser ut så. Såhär står det om fortsättningen av programmet:
"Det första programmet i det föregående numret av RW var ett förberedande program som avslutades med ett testlopp. Ditt resultat i test
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 22:39Om man med testlopp tänker sig en 10km-runda som man springer själv, stämmer det mycket bättre med tiderna, tycker jag.
Om man med testlopp tänker sig en 10km-runda som man springer själv, stämmer det mycket bättre med tiderna, tycker jag.
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 09:02I Holméns maraprogram (som jag citerade tidigare) står det ju faktiskt uttryckligen: "den fart du höll på ditt testlopp - alltså din maratonfart"
Det tolkar i alla fall jag som att Tempokvot 1.00 = maratonfart alt Lidingöfart
Det viktigaste för mig just
I Holméns maraprogram (som jag citerade tidigare) står det ju faktiskt uttryckligen: "den fart du höll på ditt testlopp - alltså din maratonfart"
Det tolkar i alla fall jag som att Tempokvot 1.00 = maratonfart alt Lidingöfart
Det viktigaste för mig just
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 11:01Det som är lite förvirrande är att det står 10 km max om testloppet i träningsprogrammet. Jag tolkar det som maxfart, men det nämns aldrig i den löpande texten att det skulle vara maxfart som gäller. Tryckfelsnisse?
Det som är lite förvirrande är att det står 10 km max om testloppet i träningsprogrammet. Jag tolkar det som maxfart, men det nämns aldrig i den löpande texten att det skulle vara maxfart som gäller. Tryckfelsnisse?
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 23:18Hej, snubblade över denna tråd häromdagen när jag själv googlade om tempokvot.
Som flera andra i tråden skrivit är det, i alla fall i RW:s program för LL, helt uppenbart att det som avses är den bästa tid på milen (i närtid förstås). Jag läste precis RW
Hej, snubblade över denna tråd häromdagen när jag själv googlade om tempokvot.
Som flera andra i tråden skrivit är det, i alla fall i RW:s program för LL, helt uppenbart att det som avses är den bästa tid på milen (i närtid förstås). Jag läste precis RW