Quote from Guest on 10 December 2008, 21:22Skånes DM/VDM i terränglöpning 2009
Dag: Söndagen den 5 april 2009
Plats: Limhamnsfältet, Malmö
Omklädnad: Rummen vid fotbollsplanerna på Limhamnsfältet
Start och mål: Cirka 800 meter söder om omklädningsrummen
Första start: 11.00, damer och herrar 4 km.
Skånes DM/VDM i terränglöpning 2009
Dag: Söndagen den 5 april 2009
Plats: Limhamnsfältet, Malmö
Omklädnad: Rummen vid fotbollsplanerna på Limhamnsfältet
Start och mål: Cirka 800 meter söder om omklädningsrummen
Första start: 11.00, damer och herrar 4 km.
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 21:32Kan du inte vara lite mer specifik Tiger? Var? Hurlångt?
Tack
Kan du inte vara lite mer specifik Tiger? Var? Hurlångt?
Tack
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 22:32Nej. Det enda jag vet säkert är datum.
Nej. Det enda jag vet säkert är datum.
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 08:13Sträckorna brukar vara multiplar av 4 km. Traditionellt inom terräng, verkar det som... Ungdomarna springer 4 km, veteranerna (>35år) 8 km samt seniorerna 12 km. Men man kan springa längsta distansen även som veteran, men då utom tävlan på DM/VDM 12 km. V
Sträckorna brukar vara multiplar av 4 km. Traditionellt inom terräng, verkar det som... Ungdomarna springer 4 km, veteranerna (>35år) 8 km samt seniorerna 12 km. Men man kan springa längsta distansen även som veteran, men då utom tävlan på DM/VDM 12 km. V
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 13:33Men om en veteran väljer 12 km, så tävlar han väl också endast i Senior-DM?
Det blir ju alltid följden, när sträckorna är olika för de olika åldersklasserna. Det går inte att delta i både DM och VDM då.
Eller har Skånes FIF någon annan lösning på klasst
Men om en veteran väljer 12 km, så tävlar han väl också endast i Senior-DM?
Det blir ju alltid följden, när sträckorna är olika för de olika åldersklasserna. Det går inte att delta i både DM och VDM då.
Eller har Skånes FIF någon annan lösning på klasst
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 14:52Oj, bra att du såg mitt misstag, Erik! Helt rätt, om man springer 12 km deltar man i DM, oavsett man är senior eller veteran. Det är VDM man inte deltar i som veteran, om man väljer att köra 12 km. Jag tror inte vi är annorlunda här i Skåne, eller är vi d
Oj, bra att du såg mitt misstag, Erik! Helt rätt, om man springer 12 km deltar man i DM, oavsett man är senior eller veteran. Det är VDM man inte deltar i som veteran, om man väljer att köra 12 km. Jag tror inte vi är annorlunda här i Skåne, eller är vi d
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 16:08Klart vi är annorlunda i Skåne. Fast kanske inte just på den punkten 🙂
Klart vi är annorlunda i Skåne. Fast kanske inte just på den punkten 🙂
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 11:47Var i Skåne ska den tävlingen gå av stapeln? undrar en lika anorlunda Halläning.
Var i Skåne ska den tävlingen gå av stapeln? undrar en lika anorlunda Halläning.
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 14:31Det är Heleneholms IF som arrangerar och först ville de arrangera det hela vid Bulltofta men kommunen ville ha för mycket betalt för omklädningsservice, etc. Om jag hörde rätt lutar det åt att det blir inne i någon av stans parker, i stället.
Det är Heleneholms IF som arrangerar och först ville de arrangera det hela vid Bulltofta men kommunen ville ha för mycket betalt för omklädningsservice, etc. Om jag hörde rätt lutar det åt att det blir inne i någon av stans parker, i stället.
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 10:47Är det fortfarande ingen som vet var och exakt tid när detta lopp ska gå.
Tacksam för svar.
Är det fortfarande ingen som vet var och exakt tid när detta lopp ska gå.
Tacksam för svar.