Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jagar terrängsskor, behöver ha bättre grepp i spåret. Men springer mest asfalt och ibland spår och dom skall palla upp till 20km. Sprang idag i Asics Tarther 2, dom hör hemma på asfalt... Mina favoriter är Asics Skyspeed 2.

Några som provat Asics Fujirac

Hur mycket asfalt pratar vi om? Acceleritas har jag och den vill jag nog inte springa mer än en km asfalt i. Ungefär som Inov-8 Xtalon 212, men mer hardcore. Helst inte motionsspår heller, utan dom är för stiglöpning och obanat (för mig).

För mig så bero

Tack för era svar.

David: På vintern springer jag i Icebugs om jag riskerar halka. Åkte omkull rejält för några år sedan med andra skor, slutade med operation.

Har ej provat några Salomon, har i många år sprungit i Asics.

Tibor: På dig låter det som at

Jag har ingen erfarenhet av dom skorna (Fujuracer), men blir det en del asfalt så vill många (däribland jag) ha skor där det är "lite mer än dubbar på gummisula". 🙂

Jag har inte fujuracer utan Asics GEL-nimbus15, jag skulle springa i dem om jag sprang det loppet, de har klarat Ursvik Extreme osv som också är grusväg, lite asfalt och stig med stigningar med rötter och "berg" Påminner iaf om banan som beskrivs på den t

Om man inte ska kuta helt obanat utan bara stigar och motionsspår krävs det, enligt mig, inga speciella terrängskor. Motionsspår är ju sånt som Lidingöloppet består av och där funkar helt vanliga tränings- och tävlingsskor. Även i Ursvik som erbjuder lite

Hormodd?

Mot hormodd hjälper bara global uppvärmning.

Den enda av mina trailtävlingar jag känner att jag behövt "riktiga" trailskor är SwissAlpine, innan dess så har jag aldrig haft utan alltid kört i samma asfaltssko.
Det var efter det som det började droppa in fler skor i hallen, rent prylnörderi men mind

Prylnörderi är man nog med om.

Det blev Asics Fujiracer och ett par Gel Noosa Tri 9.

12