Quote from Guest on 4 September 2010, 09:11I följande artikel, http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=490320 , där man testar barnstövlar, finns påståendet:
"Gummistövlar för barn ska vara stabila, sitta bra och ha styva sulor""En viktig sak är förstås att stövlarna är stabila och ger ett bra st
I följande artikel, http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=490320 , där man testar barnstövlar, finns påståendet:
"Gummistövlar för barn ska vara stabila, sitta bra och ha styva sulor"
"En viktig sak är förstås att stövlarna är stabila och ger ett bra st
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 09:21Jag tror inte det finns nån forskning som stödjer ortopedens påstående. Han upprepar nog bara det han tror är sant, precis som majoriteten av andra ortopeder. Är det inte bättre att foten får röra sig så naturligt som möjligt även i ett par stövlar?
Jag tror inte det finns nån forskning som stödjer ortopedens påstående. Han upprepar nog bara det han tror är sant, precis som majoriteten av andra ortopeder. Är det inte bättre att foten får röra sig så naturligt som möjligt även i ett par stövlar?
Quote from Sissel Svanøe on 4 September 2010, 10:13Men det är väl för jösse namn skillnad på löpskor som vuxna människor ska ha när de är ute och motionerar och gummistövlar som ungarna ska ha när de är ute och leker?
Men det är väl för jösse namn skillnad på löpskor som vuxna människor ska ha när de är ute och motionerar och gummistövlar som ungarna ska ha när de är ute och leker?
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 10:42Maria: Vad menar du? Alltså, jag förstår att du menar att det är skillnad, men vad menar du att skillnaden är? Tycker du att barnstövlar ska vara styva, mjuka, höga, låga, uppbyggda..?
Varför skulle ett lekande barn och en motionerande vuxen önska olika
Maria: Vad menar du? Alltså, jag förstår att du menar att det är skillnad, men vad menar du att skillnaden är? Tycker du att barnstövlar ska vara styva, mjuka, höga, låga, uppbyggda..?
Varför skulle ett lekande barn och en motionerande vuxen önska olika
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 11:05Sladdriga gummistövlar på en barnfot leder lätt till vrickningar, tror jag. En barnortoped ser nog många vrickningar och frakturer orsakade av att barn springer i sladdriga skor t ex crocs.
Jag har alltid köpt tretorn gummistövlar till mina barn (och de
Sladdriga gummistövlar på en barnfot leder lätt till vrickningar, tror jag. En barnortoped ser nog många vrickningar och frakturer orsakade av att barn springer i sladdriga skor t ex crocs.
Jag har alltid köpt tretorn gummistövlar till mina barn (och de
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 13:21Gummistövlar is da shit om man skall vara ute i svensk skog, utan krav på att springa fort.
Gummistövlar is da shit om man skall vara ute i svensk skog, utan krav på att springa fort.
Quote from Catharina Brattlin on 4 September 2010, 13:26Jag håller med Lars i detta.
Hur ska muskler kunna utvecklas och bli starka om man hela tiden "stagar upp" fötter och underben? Det är ju i musklernas rätta rörelseomfång som de utvecklas och växer sig starkare. Och ju hårdare/stabilare stövel desto mind
Jag håller med Lars i detta.
Hur ska muskler kunna utvecklas och bli starka om man hela tiden "stagar upp" fötter och underben? Det är ju i musklernas rätta rörelseomfång som de utvecklas och växer sig starkare. Och ju hårdare/stabilare stövel desto mind
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 13:29Körde orienteringsskor när jag var och letade lingon igår. Ingen hit med tanke på senaste tidens regnande. 🙁
Nu äger jag inga stövlar men minnet säger mig att jag inte gillade dem för de var just sladdriga och lätta att vricka sig i. Kör kängor iställe
Körde orienteringsskor när jag var och letade lingon igår. Ingen hit med tanke på senaste tidens regnande. 🙁
Nu äger jag inga stövlar men minnet säger mig att jag inte gillade dem för de var just sladdriga och lätta att vricka sig i. Kör kängor iställe
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 13:37När jag var tonåring köpte pappa ett par Tretorn Sarek till mig (gummistövlar med träsula) när vi skulle gå i Sarek. Sedan så belv jag äldre och läderkängor inhandlades i mängder. Men sedna barnen kom, så har jag allt mer använt mina gamla Tretorn Sarek n
När jag var tonåring köpte pappa ett par Tretorn Sarek till mig (gummistövlar med träsula) när vi skulle gå i Sarek. Sedan så belv jag äldre och läderkängor inhandlades i mängder. Men sedna barnen kom, så har jag allt mer använt mina gamla Tretorn Sarek n
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 14:54Finns det över huvud taget några som helst vetenskapliga belägg för den sida som nu påstår att gummistövlar kanske skulle hämma en normal muskelutveckling?
Finns det över huvud taget några som helst vetenskapliga belägg för den sida som nu påstår att gummistövlar kanske skulle hämma en normal muskelutveckling?