Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTestfakta: stabila barnstövlar
You need to log in to create posts and topics.

Finns det vetenskapliga belägg för att stövlar inte hämmar normal muskelutveckling?

Bara för att något är vanligt betyder ju inte att det är bäst, eller ofarligt, eller bra, eller odåligt.

Intressant det här med gummistövlar,har hört att det blivit trendigt hos vissa tjejer att använda gummistövlar till fint?? Eller kanske är det så att det är skönt,fast jag tror iof sig inte att det luktar speciellt gott efter en dag i gassande solsken;) F

Ja hur ska detta sluta...

Personligen så använder jag gummistövlar ibland och trots att mina fötter nog får anses relativt vältränade så är det bra mycket skönare att vandra och fiska i stabila stövlar.

@Anneli - Det har jag inte den blekaste aning om, har heller aldrig påstått det. Mitt inlägg var mer en pik till alla människor som alltid ska gå emot vad folk säger. TS har ju nämnt att någon med faktisk utbildning har gjort ett uttalande om att det är v

Jag tror inte man skall se på samma sätt på barnstövlar som stövlar för vuxna. Vi använder dem ibland till mer krävande uppgifter, och då vill man definitivt ha bättre stöd. Men barn använder dem oftyast fram och tillbaka till dagiset, och i sandlådan. De

Jackie: Men om du är så trött på att folk ska "gå emot" och "ifrågasätta", varför gör du det? 😀 Jag gillar när folk ifrågasätter, funderar kring vad som fungerar bäst, undrar varifrån fakta kommer, funderar kring hur det fungerar i verkliga livet, frågar

Jackie, mitt inlägg måste ha gjort intryck på Dig eftersom Lars faktiskt var den som först nämnde muskelutveckling och Du dessutom måste poängtera att Ditt inlägg INTE är riktat mot mig "som vet mest om allt". 😉

Jag tycker hela testets fokus är rätt mär

Alltså, har någon ens funderat på om en stövel till sitt barn är stabil eller inte? Snacka om dagens i-landsproblem. Vem bryr sig, det viktigaste är väl att fossingarna är torra? Knäpp undersökning.

Om man tjoar tillräckligt högt kanske vibram gör en fi

@Annelie, har inga problem med folk som "går emot" för att lyfta fram infallsvinklar. Det gillar jag, varför jag även gör det själv då jag tycker det är viktigt med infallsvinklar och så vidare. Det jag syftade på var mer de personer som "går emot" bara f

Det här beror ju lite på vad man avser med barn också. Små barn, under fyra år någonstans, ska inte ha något hålfotsstöd alls såvitt jag vet, eftersom de inte har utvecklat fotvalv på det sättet ännu.