Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTestrunda?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag brukar ha flera olika testrundor. Alltid kul att se hur man utvecklas på olika distans. Tex 2,5 km, 5 km och 10 km.

Christian, med den inställningen föreslår jag en 4-6km lång sträcka som du kan komma tillbaka till de närmsta 5 åren. Eller ännu bättre, en löparbana.
Känslan för optimal fart är svår att lära sig.

Fotpoden duger INTE för denna applikation. Du vill veta

Niclas, nu tar du i. Det är ju för huggarn svårt att ens ta tiden med den precisionen.

Ta en bana, mät ut den med GPS om du vill, springa samma runda med samma lykstolpar som start och mål varje gång. Klart.

Har precis genomfört mitt första Cooper test. 1460 meter, gav ett konditionstal på 21, vilket är LÅNGT under medel.

Inte så imponerande men jag tänker inte bli allt för nerbruten heller eftersom jag visste att resultatet skulle bli vedervärdigt.

Jag ser

De flesta max-/mintester måste göras några gånger innan siffrorna blir rätt beroende på dagsformen, stress, erfarenhet och så vidare. Kämpa på 🙂

Det är ju perfekt att få låg första gången du kör, det gör ju att du nästan garanterat snabbt kommer se stor skillnad! 🙂

När du har sprungit en månad till, så kommer din siffra vara mycket bättre!

Har nu tränat i två månader lite drygt och har gjort stora framsteg. Cooper och jag är inga vidare kompisar än dock. Får inte riktigt till det än under testen men det kommer väl.

Blev dock lite snopen och väldigt konfunderad när jag upptäckte att det fan

12