Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 12:11Lycka till alla!
Jag har också följt tråden med ibland skräckblandad förtjusning. Varför?
Vackra bilder, brant uppför och utför, vågar knappt tänka på att ev göra ett likande lopp men kul att följa så från soffan 😉
Lycka till alla!
Jag har också följt tråden med ibland skräckblandad förtjusning. Varför?
Vackra bilder, brant uppför och utför, vågar knappt tänka på att ev göra ett likande lopp men kul att följa så från soffan 😉
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 23:44Skräckblandad förtjusning är även bra beskrivning av mina känslor inför helgen. Har sluppit skador/sjukdom, inga krämpor och ser fram emot helgen med ett stort lugn kryddat, förstås med lika delar skräckblandad förtjusning. Några avslutande km benspratt
Skräckblandad förtjusning är även bra beskrivning av mina känslor inför helgen. Har sluppit skador/sjukdom, inga krämpor och ser fram emot helgen med ett stort lugn kryddat, förstås med lika delar skräckblandad förtjusning. Några avslutande km benspratt
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 20:47Samma här. Sprang igår och imorgon blir det fotbollsträning med lätt jogg efter, sedan vila. Åker ner på onsdag och springer TDS med start fredag 24:00 (sprang ccc för 2008 och tar andra hållet nu, får se om det blir hela varvet sedan).
Lycka till alla
Samma här. Sprang igår och imorgon blir det fotbollsträning med lätt jogg efter, sedan vila. Åker ner på onsdag och springer TDS med start fredag 24:00 (sprang ccc för 2008 och tar andra hållet nu, får se om det blir hela varvet sedan).
Lycka till alla
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 08:18Vägde ryggsäcken idag och 3 kg exl vatten blev det, varav pannlampa, batteri och reservbatteri stod för drygt 1 kg. Vad blev det för er andra?
Vägde ryggsäcken idag och 3 kg exl vatten blev det, varav pannlampa, batteri och reservbatteri stod för drygt 1 kg. Vad blev det för er andra?
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 08:43Ett kilo lampa?! Nu vet jag ju inte vad man vill ha på de där stigarna, men min lampa http://www.raidlight.com/boutique/stpi/147-lampe-myobelt-xp.html är hyfsat kraftig och väger 100+75+75 = 250gram med dubbla uppsättningar batterier. LED Lenser H7 är ock
Ett kilo lampa?! Nu vet jag ju inte vad man vill ha på de där stigarna, men min lampa http://www.raidlight.com/boutique/stpi/147-lampe-myobelt-xp.html är hyfsat kraftig och väger 100+75+75 = 250gram med dubbla uppsättningar batterier. LED Lenser H7 är ock
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 09:15Jag har låtit bli att väga. Det som måste med ska ju ändå med, spelar ingen roll vad vikten blir. Men jag vet förstås att min pannlampa Petzl Ultra Accu4 väger 462 gram och min reservlampa Petzl Tikka plus väger 83 gram. Så en stor del av packvikten lär j
Jag har låtit bli att väga. Det som måste med ska ju ändå med, spelar ingen roll vad vikten blir. Men jag vet förstås att min pannlampa Petzl Ultra Accu4 väger 462 gram och min reservlampa Petzl Tikka plus väger 83 gram. Så en stor del av packvikten lär j
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 18:15Jo jag funderar på att ta reservbatterier till lilla lampan istället (Petzl, 66 g inklusive batterier). Stora lampan är en Lupine, rena strålkastaren, men då väger den ju mer istället.
Skall förresten vara 909 g för Lupinelampan: Lampa+sladd 285 g, batte
Jo jag funderar på att ta reservbatterier till lilla lampan istället (Petzl, 66 g inklusive batterier). Stora lampan är en Lupine, rena strålkastaren, men då väger den ju mer istället.
Skall förresten vara 909 g för Lupinelampan: Lampa+sladd 285 g, batte
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 19:13Men nu är jag nervös eller nåt. Hurvas lite och noll aptit. Hjärnan vill ladda med pasta, magen vill inte ta emot en tugga av nånting. Ja ja, är väl bara att avvakta till det lugnar sig.
Men nu är jag nervös eller nåt. Hurvas lite och noll aptit. Hjärnan vill ladda med pasta, magen vill inte ta emot en tugga av nånting. Ja ja, är väl bara att avvakta till det lugnar sig.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 19:36Varför så tunga lampor? Jag brukar köra Petzls Tikka. Deras nya Tikka2 väger 81 g inklusive batterier. Tre LR03-batterier i reserv inte många gram. 90 h batteritid i maxläge. Såg att det refererades till den som reservlampa högre upp. Jag skulle snarare r
Varför så tunga lampor? Jag brukar köra Petzls Tikka. Deras nya Tikka2 väger 81 g inklusive batterier. Tre LR03-batterier i reserv inte många gram. 90 h batteritid i maxläge. Såg att det refererades till den som reservlampa högre upp. Jag skulle snarare r
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 19:37Efter att ha sett filmen på you tube och testat fjälllöpning i vålådalen. Blir jag grymt avis på er som tar chansen i år. Lycka till och ge allt ni har. Ser fram emot tuffa rapporter i september.
mvh Riotrunner
http://www.riotrun.blogspot.com/
Efter att ha sett filmen på you tube och testat fjälllöpning i vålådalen. Blir jag grymt avis på er som tar chansen i år. Lycka till och ge allt ni har. Ser fram emot tuffa rapporter i september.
mvh Riotrunner