Quote from Lena O on 16 October 2009, 08:32När andra har nämnt detta lopp för mig har de kallat den för
Eurosport Tour of Sweden.
Samma bana i stort sett som Dalaturen.
Motionärar åker på f.m.
Eliten på em.
När andra har nämnt detta lopp för mig har de kallat den för
Eurosport Tour of Sweden.
Samma bana i stort sett som Dalaturen.
Motionärar åker på f.m.
Eliten på em.
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 08:39Men vafan, varför inte kalla den dalaturen isånafall... Sverige är för stort för att dalarna ska kunna ses som en bra representant för hela landet.. Inte för att Dalarna inte är vackert, för det är det.. men ändå!
Sen tycker jag helt ärligt att om det sk
Men vafan, varför inte kalla den dalaturen isånafall... Sverige är för stort för att dalarna ska kunna ses som en bra representant för hela landet.. Inte för att Dalarna inte är vackert, för det är det.. men ändå!
Sen tycker jag helt ärligt att om det sk
Quote from j sollerman on 16 October 2009, 10:15Du tror väl inte proffsen ska köra en tävling som heter "turen" 😉
Du tror väl inte proffsen ska köra en tävling som heter "turen" 😉
Quote from Mikaela Lexén on 16 October 2009, 10:37Gustav skrev:
"Sen tycker jag helt ärligt att om det skulle vara en proffstävling som Eurosport skulle sända, borde det snarare vara ett etapplopp rakt igenom Sverige, i samma modell som Sverigetempot eller den riktiga "Tour Of Sweden""Nu är ju Björn fr
Gustav skrev:
"Sen tycker jag helt ärligt att om det skulle vara en proffstävling som Eurosport skulle sända, borde det snarare vara ett etapplopp rakt igenom Sverige, i samma modell som Sverigetempot eller den riktiga "Tour Of Sweden""
Nu är ju Björn fr
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 10:43Kan vi hålla oss till ämnet!
The Tour of Sweden - Cykling landsväg
Det finns ingen länk till detta arrangemang än, informationen kommer än så länge genom www.cykelklubben.se nyhetsbrev.
Tävlingens datum: 2010-08-09
Plats: Dalarna
Typ av träning: Cykli
Kan vi hålla oss till ämnet!
The Tour of Sweden - Cykling landsväg
Det finns ingen länk till detta arrangemang än, informationen kommer än så länge genom http://www.cykelklubben.se nyhetsbrev.
Tävlingens datum: 2010-08-09
Plats: Dalarna
Typ av träning: Cykli
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 11:24Tjenare alla cykelintresserade, för det är väl det vi alla är ?
Oavsett namn, sträckning mm så känner i varje fall jag att detta
är ju ett kanon iniativ av vem det nu må vara som organiserar detta.
Det är inte varje dag man får möjlighet och köra etapplop
Tjenare alla cykelintresserade, för det är väl det vi alla är ?
Oavsett namn, sträckning mm så känner i varje fall jag att detta
är ju ett kanon iniativ av vem det nu må vara som organiserar detta.
Det är inte varje dag man får möjlighet och köra etapplop
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 12:01Sådär:
http://www.cykelklubben.se/upload/ckse-28-Inbjudan_TheTourOfSweden_2009.pdf/Anders
Sådär:
http://www.cykelklubben.se/upload/ckse-28-Inbjudan_TheTourOfSweden_2009.pdf
/Anders
Quote from Emma Sjöberg on 16 October 2009, 12:06I min klubb finns ett flertal duktiga cyklister.. på veterannivå...
Då är man hänvisad motionsklassen alltså?
I min klubb finns ett flertal duktiga cyklister.. på veterannivå...
Då är man hänvisad motionsklassen alltså?
Quote from Sandra Näslund on 16 October 2009, 12:09+1 på "The Tour of Dalecarlia".
...och när man fått igång touren så gör man som den stora förlagan 🙂 och gör avstickare till gränsande län/länder och kanske ända bort till stora staden Stockholm...
+1 på "The Tour of Dalecarlia".
...och när man fått igång touren så gör man som den stora förlagan 🙂 och gör avstickare till gränsande län/länder och kanske ända bort till stora staden Stockholm...
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 14:08Har UCI dkänt upplägget med både proffs och motionärer?
Har UCI dkänt upplägget med både proffs och motionärer?