Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtid/km
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kan juh tycka att de ger mer att ta ut sig i träningspassen, men för att hålla motivationen uppe så har jag träningskompisar och vi brukar ha snacktempo under joggingpassen dock brukar jag en gång i veckan springa själv och då är de maxfart som gäller

Men Linda, om man springer maran på 5h så arbetar man ju ändå med lägre intensitet än en som springer på 3h. Oavsett hur jobbigt det blir på slutet. Precis som att den som tar sig runt på dryga 2h kommer att kunna springa på en klart högre intensitet än d

Du förutsätter med det resonemanget att samtliga har samma maxkapacitet, men det är ju inte nödvändigtvis sant.

Elitens långpass går tydligen i ett mycket långsammare tempo än både deras tävlingsfart och snacktempo för dem.

Enligt boken "Uthållighet" av div norska tränare har de delat in träningen i olika intensitetszoner där största delen av träningen (50-70%) sk

Själv så tycker jag att det känns tryggt när man kommer fram till typ 33 km att ha en massa kilometrar i benen i den hastigheten som jag då saktar in till.
Sen kutar jag ju farthållare på 4.45 å det innebär att jag också vill kunna känna igen 6.47 tempot

@Linda. "Känns riktigt idiotiskt skrivet faktiskt. En som springer maran på 5h tar antagligen ut sig lika mycket som om du springer på strax över 3h"

Jag köper ditt resonemang förutom att du indirekt kallar mig idiot... MEN då skall långpassen för en 5h

Lars, Det jag syftade på var att alla har olika förutsättningar och maxkapacitet. Hade man inte haft det hade alla varit potentiella världsmästare. Att säga åt någon att ligga och maxa på sina långpass bara för att det annars skulle bli "löjligt" är ju jä

12