Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

jag kände bara att jag måste berätta om helgens, enligt mig, mycket märkliga konversation i en butik.

Jag har under de senaste typ 10 åren (gissar på ännu fler) sprungit främst med Asics Nimbus och en del med Asics Cumulus.
De har varit toppen, och jag

Dåligt. Jag var under sex veckor förra året och köpte och lämnade tillbaka ett par i veckan i princip pga att jag fick ont, självklart kommer jag att fortsätta handla i den butiken.

Gör ett nytt försök och hoppas att någon annan jobbar.

Använder mig nästan uteslutande av en större sportkedja och jag har aldrig upplevt några liknande problem när jag har påtalat de gånger något blivit fel.

Hade nog försökt igen och testat att få tag på någon mer serviceminded eller högre upp på totempålen

Jag tolkar "Vi kunnat reklamera dem" som att butiken bara vill hjälpa
dig om så länge det inte kostar dem själva något.

Jag var också på väg att köra Cumulus efter att använt dem i många
år men efter detta inlägg är jag glad jag valde Saucony i stället.

För mig handlar det om huruvida jag vill betala för alla skor som lämnas in och måste kasseras. Det betalar jag naturligtvis genom ett högt pris på skon.

Själv är jag inte intresserad av den tjänsten och vill inte heller att betala för den. Gör jag ett f

ja, det var riktigt dålig kund-service. Eller "service" känns som ett felaktigt ord i sammanhanget...

Jag pratade först med en man, som hänvisade mig till nästa man, som tydligen var typ "överhuvudet" på sko-avdelningen. Och det var alltså han som yttra

+1 på Tibor. Tycker servicekillens svar låter helt rimligt. Alla får väl ont i fötterna av nya dojjor, ska butiken ta tillbaka dem kommer priset raka i höjden.

Vilken butik var det?

Om vi pratar Löplabbet el liknande och du gjorde en utprovning på löpband så förstår jag ditt klagomål. Om du å andra sidan glider in på XXL och plockar ett par skor själv, kollar om de passar genom att jogga på stället i 3 sek och

I sak är det helt rimligt svar från butiken anser jag. De kan ju inte garantera att du inte ska få ont på samma sätt som cykelhandlarn inte kan garantera att du inte får ont i rumpan osv. MEN det är en viss skillnad om du fått hjälp att prova ut skorna oc

Lite olika åsikter här ser jag 🙂
Och jag påstår inte att jag alltid har 100 % rätt, utan tyckte mest att hela situationen var lite udda. Men som sagt, jag kan ju ha fel.

Och ja, det var en av de större kedjorna jag handlade från, en av de som inte bar

12