Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTimmarna innan Tjejmilen
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Jag undrar hur man bäst förbereder sig timmarna innan ett lopp som Tjejmilen (10 km). Några tips?

Toalettbesök är ett tips.

Förutom D:s tips 😀 ! så upptäckte jag under gårdagens två sträckor på Bellmanstafetten att jag inte hade druckit tillräckligt inför loppet. På morgonen drack jag 8 dl vatten och två muggar kaffe. På väg till loppet drack jag 5 dl vatten och två dl Vie. E

Jösses, har du njurproblem?
Att dricka kaffe och drycker med koffein är ganska kontraproduktivt.

Jag erkänner gärna att jag har ett missbruk, KAFFE. Om jag inte längtar efter kaffe på morgonen eller efter en god middag så är jag svårt sjuk 😉

Jag ska försöka äta lunch, lagad mat, ca 2-2,5 timmar innan start. Det är det sista jag äter. Jag kommer börja vätska upp kroppen under lördagen och se till att jag får i mig ett par dl varje timme så att vätskebalansen i kroppen stabiliseras. Räknar med

Jag gör som Karin, förutom att jag ser till att äta det sista senast tre timmar före start, så för min del det blir en ordentlig frukost kl. 9 och sedan inget mer (startar kl. 12.00).

Bra tips!

För mig blir det mitt först lopp någonsin. 🙂
Ganska nervös redan nu, men är supertaggad och tycker det ska bli kul.

Nåt mer att tänka på?

Om man inte har vassa armbågar men vill ha en bra plats långt fram i sin startfålla, bör man räkna med att man behöver gå in och ställa sig i god tid. Vissa fållor blir dessutom fulla tämligen fort.

Vad är "god tid"?
Tänkte starta i Grupp 4, starttid 12.30 så när ska man kliv in i fållan?