Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTimmarna innan Tjejmilen
You need to log in to create posts and topics.

Ja, vad är god tid? Det är svårt att säga eftersom jag står i grupp 1 sedan många år, men senare än en halvtimme innan skulle jag inte våga chansa på att gå in i grupp 4. Det är en populär grupp som snabbt kan bli full. Ännu tidigare skulle jag tro om man

Ja just det, vi startar redan kl 12. Då blir det ingen lunch utan en stadig frukost innan loppet.

Eva och ni andra som startat i grupp 1 tidigare - hur trångt är det? När bör man vara där tror ni för att inte behöva stånga sig fram??

Jag kom in i startgruppen ca 15 min före start förra året och jag behövde inte stångas trots att jag stod långt bak och sprang om många i början. Tvärtom så sprang jag alldeles för fort i början. Hade 45 som mål men sprang första km på 4:00.

Jag tror att det finns lika många upplevelser som det finns deltagare. Just förra året var för mig ett riktigt dåligt år, kanske beroende på att jag hade just en dålig dag. Precis som du Karin gick jag också in i fållan ca 15-20 minuter före start och ham

OK - tack för svaren 🙂
Minst en kvart då! (vilket känns mycket, man vill ju gärna kunna jogga runt så nära in på start det bara går, men men)
Tycker det är lite synd att det bara har en enda startgrupp för alla under 55 min, det blir ju en enorm spridni

Ja, tagga ner och persa på andra lopp är nog en bra ide. När jag läser om era uppvätskningar och andra förberedelser känner jag mig klart otaggad, jag ser bara till att inte vara hungrig, inte törstig, inte nytränad och inte nödig innan start. 🙂

Ja jag förstår inte alls varför alla vill vara i startfållan så tidigt. Ska man springa en mil och siktar på en bra tid så vill man väl värma upp med jogg. Dock brukar man kunna smita framåt i startfållan precis efter uppvärmningen med Friskis/Sats (glömt

Om det är kallt eller regnar, ta med en plastsäck som du drar på dig. Kasta den strax innan start.

För mig är det på många sätt Tjejmilen som är mitt PB-lopp eller normlopp. Det är i slutet på sommaren när löpningen varit prioriterad, så jag är i form - om det inte vore för dessa terminsstartsförkylningar alltså - och det är en uppmätt bana med ordentl