Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtipps till kalla lår i höst
You need to log in to create posts and topics.

var ute idag men fick kramp i låren och ont i knäna, ett tecken på att sommaren är slut och det inte funkar att bara springa i shorts. har ett par tights för vintern men behöver ngt som värmer låren och benen när det är ca 5-15 grader. jag blir varm när j

Vanliga långa eller korta tights (från random märke) borde väl funka? Att de känns varma i affären är inte så konstigt mtp att du är inomhus, i ett upplyst provrum.
Annars finns korta tights, om det ffa är låren du har problem med.

Att springa i långa tights eller långbyxor är fjolligt och inte särskilt tufft. Bäst är att härda sig till att springa i shorts. Att känna kylan kring benen är en del av träningen och känns bara friskt.

Om du fryser om låren kanske dessa är bra:
http://www.naturkompaniet.se/woolpower-3-4-long-johns-200
Jag använder dom under tunna träningsbyxor och dom värmer bra även när de är våta.

Jag instämmer med Hasse: mamelucker ftw! Jag använder en variant från Ullmax som jag tycker funkar bra. Dels har jag dem på vintern när det är rejält kallt och dels i "mellantemperaturer" när det är lite för kallt med tunna tights men fortfarande för varm

Hej!
Jag föredrar kortbent året runt om möjligt, men märker att musklerna funkar dåligt om det blir för kallt. Då åker tunna långtights på, jag behöver sällan mer. Däremot vill jag gärna ha ullmamelucker eftersom jag blir så förbenat kall om rumpan! Det f

tack för alla svar, jag trivs också bäst i shorts men inte mina muskler...

får kolla på lite ull alternativ,

Det billigaste och bästa tycker jag är att ta ett par gamla långkalsonger, typ Helly Hansen och klippa av dem strax ovanför knät. Sen har man flera lager, t.ex. vanliga underkläder + de avklippta långkalsongerna + overallsbyxor, eller ett par längre short

tack ska prova detta när blir ännu lite kallare 🙂