Quote from Guest on 21 April 2007, 15:21Jag är en total nybörjare på löpning och har alldeldes nyligen börjat ta mig runt 5 km. Tidigare har jag bara tränat pass på gym och liknande och alltså aldrig joggat. Därför jag ingen aning om vad en "bra" tid på 5 km är för mig? (tar mig runt på en halv
Jag är en total nybörjare på löpning och har alldeldes nyligen börjat ta mig runt 5 km. Tidigare har jag bara tränat pass på gym och liknande och alltså aldrig joggat. Därför jag ingen aning om vad en "bra" tid på 5 km är för mig? (tar mig runt på en halv
Quote from Funbeat user on 21 April 2007, 15:31Jag vill också ha lite nybörjartips. Råd om vad men bör tänka på för att undvika skador, och att förbättra sina resultat.
Just nu har jag som ambition att springa två gånger i veckan, och att orka springa hela vägen runt runt 2,5 km spåret (nu promenerar
Jag vill också ha lite nybörjartips. Råd om vad men bör tänka på för att undvika skador, och att förbättra sina resultat.
Just nu har jag som ambition att springa två gånger i veckan, och att orka springa hela vägen runt runt 2,5 km spåret (nu promenerar
Quote from Frank Silier on 21 April 2007, 15:55Gå in på www.marathon.se, där står det mycket om löpning på olika nivåer. Lycka till!
Gå in på http://www.marathon.se, där står det mycket om löpning på olika nivåer. Lycka till!
Quote from Camilla Höög on 21 April 2007, 16:4630 minuter på 5 km är bra för en nybörjare. Jag springer en del och brukar köra 5km på 20-25 minuter när jag tränar. Vilket mål du ska sätta upp till efter sommaren beror på vad du har för ambitioner. I motionssyfte så är 25-30 minuter på den sträckan lag
30 minuter på 5 km är bra för en nybörjare. Jag springer en del och brukar köra 5km på 20-25 minuter när jag tränar. Vilket mål du ska sätta upp till efter sommaren beror på vad du har för ambitioner. I motionssyfte så är 25-30 minuter på den sträckan lag