Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 09:50Alright! Tack så mycket! Ska försöka komma ihåg det till nästa gång. Tyckte jag hade följt alla linjer, men ändå hamnade jag mitt i skogen där det inte fanns varken stig, väg, staket eller annat. Skumt. Får prova igen tills jag fattar helt enkelt. Synd at
Alright! Tack så mycket! Ska försöka komma ihåg det till nästa gång. Tyckte jag hade följt alla linjer, men ändå hamnade jag mitt i skogen där det inte fanns varken stig, väg, staket eller annat. Skumt. Får prova igen tills jag fattar helt enkelt. Synd at
Quote from Rasmus Olsson on 13 June 2011, 10:00De olikfärgade streckade är ju olika grader av stig, väg, grusväg osv. Men just röda och blå vet jag då jag jämfört här i Stockholm. Röd är gångbana liten stig, blå cykelbana.
Jämför nu med för mig kända Nackareservatet och Sicklaskiftet där jag vet vad
De olikfärgade streckade är ju olika grader av stig, väg, grusväg osv. Men just röda och blå vet jag då jag jämfört här i Stockholm. Röd är gångbana liten stig, blå cykelbana.
Jämför nu med för mig kända Nackareservatet och Sicklaskiftet där jag vet vad
Quote from Rasmus Olsson on 13 June 2011, 10:32Ja, det kan faktiskt stämma när jag nu kollar.
Ja, det kan faktiskt stämma när jag nu kollar.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 12:48OSM i Garmin training center på Mac berättar vad de olika linjerna är när man hovrar över dem med muspekaren. 🙂
OSM i Garmin training center på Mac berättar vad de olika linjerna är när man hovrar över dem med muspekaren. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 12:57Fredrik, du är en retsticka. Du vet mycket väl att jag inte äger någon Mac. ;P
Eller så vet du inte det, men jag tycker du verkar vara ovanligt retstickig idag ändå. Ser det på din avatar... 😉
Fredrik, du är en retsticka. Du vet mycket väl att jag inte äger någon Mac. ;P
Eller så vet du inte det, men jag tycker du verkar vara ovanligt retstickig idag ändå. Ser det på din avatar... 😉
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 13:03Lite, men min poäng är nog att det finns med i exporten av OSM till Garminformat, så om man har något annat program som är gjort för att visa kartor kan det nog göra detsamma. T.ex windowsversionen av GTC.
Lite, men min poäng är nog att det finns med i exporten av OSM till Garminformat, så om man har något annat program som är gjort för att visa kartor kan det nog göra detsamma. T.ex windowsversionen av GTC.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 13:18Ok. Jag avinstallerade den, för den startade varje gång jag skulle importera mina pass till FB, men det kan vara värt att installera om den för att kolla.
Förresten, på tal om Openstreetmaps eller rättare sagt GPSies, så har jag haft konstiga beteendeavv
Ok. Jag avinstallerade den, för den startade varje gång jag skulle importera mina pass till FB, men det kan vara värt att installera om den för att kolla.
Förresten, på tal om Openstreetmaps eller rättare sagt GPSies, så har jag haft konstiga beteendeavv
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 13:51Jag har inte råkat ut för det.
Jag har inte råkat ut för det.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 20:28Här aldrig hänt mig på GPSies.
Här aldrig hänt mig på GPSies.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 20:51Undrar vad jag gör för knasigt då. 🙁
Undrar vad jag gör för knasigt då. 🙁