Quote from Guest on 13 May 2009, 14:29Jag har en rutin som jag utför med ca 6 veckors mellanrum. Detta för att testa formen och utvecklingen.
Jag kan verkligen rekommendera att genomföra någon typ av test. Det är otroligt nyttigt.
Det finns ett stort antal sätt att mäta formen. Att tävla är
Jag har en rutin som jag utför med ca 6 veckors mellanrum. Detta för att testa formen och utvecklingen.
Jag kan verkligen rekommendera att genomföra någon typ av test. Det är otroligt nyttigt.
Det finns ett stort antal sätt att mäta formen. Att tävla är
Quote from Elias Engqvist on 13 May 2009, 14:39Edit: Vad är din maxpuls då?
Edit: Vad är din maxpuls då?
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 14:40Låter kul! Skall testa någon gång.
Låter kul! Skall testa någon gång.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 14:52Jag "testar & utvärderar formen" med hjälp av 50-60st lopp om året... 🙂 Därimellan såklart fullt med snabbdistanser och intervaller på kontrollmätta sträckor eller bana.
Jag "testar & utvärderar formen" med hjälp av 50-60st lopp om året... 🙂 Därimellan såklart fullt med snabbdistanser och intervaller på kontrollmätta sträckor eller bana.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 18:11Jag kör två olika tester.
Test 1: Löpning i pulszon 3 i 15 km terräng (samma slinga varje gång såklart). Här kollar jag tid samt snittpuls.Test 2 är mer tempobetonat:
Uppjogg 2 km, vila + stretch 3 min.
Maxtempo 4 x 1 km med 2 min vila mellan. Efter sis
Jag kör två olika tester.
Test 1: Löpning i pulszon 3 i 15 km terräng (samma slinga varje gång såklart). Här kollar jag tid samt snittpuls.
Test 2 är mer tempobetonat:
Uppjogg 2 km, vila + stretch 3 min.
Maxtempo 4 x 1 km med 2 min vila mellan. Efter sis
Quote from Håkan Öhling on 13 May 2009, 19:02Gbg-varvet
Gbg-varvet
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 20:18Då måste jag passa på att fråga.
Hur kan du hålla jämn puls under 2400 m med jämn fart?För mig är det omöjligt jag måste springa mycket fortare i början för att sen mattas i farten för att hålla en hög puls under en bestämd sträcka.
Då måste jag passa på att fråga.
Hur kan du hålla jämn puls under 2400 m med jämn fart?
För mig är det omöjligt jag måste springa mycket fortare i början för att sen mattas i farten för att hålla en hög puls under en bestämd sträcka.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 08:47Min maxpuls ligger kring 190 så 180 är kämpigt!!
Det är primärt farten som ska vara jämn. Det kan ta 400-600 meter att nå upp till den pulsnivå du ska ligga på.
Drar man på i början av varje intervall för att snabbt uppnå säg 170 så är risken stor att de
Min maxpuls ligger kring 190 så 180 är kämpigt!!
Det är primärt farten som ska vara jämn. Det kan ta 400-600 meter att nå upp till den pulsnivå du ska ligga på.
Drar man på i början av varje intervall för att snabbt uppnå säg 170 så är risken stor att de
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 16:27Är det John Hadd som är upphovsmannen till 2400m-testet?
Är det John Hadd som är upphovsmannen till 2400m-testet?
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 18:06Japp
Japp