Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit ute och sprungit kanske en tre-fyra gånger på ca 15 minuter (vet ej hur långt.. men troligen 1.5-2km gissar jag) hur ska jag göra för att kunna springa längre? och för att behålla motivation och lust att komma ut? och hur ska man äta? efter?

Hur ofta vill du springa?

vad du kan göra är att försöka upp nå ett mål. Ett mål som är "verkligt".

Om man är ny så skulle jag tipsa på att ge dig ut färre ggr i veckan, ungefär 2 ggr. En kan också gå bra om man inte hinner två den ena veckan. Bättre än

Jag brukar börja dagen med en rask promenad på ca 40 minuter innan frukost. Sen är mitt mål att på kvällarna försöka få till en joggingrunda ca3-4 ggr/veckan.

Men dåså, då är du redan van vid långt arbete. Försök att öka din jogging tid då. Jogga så långt du orkar gå resten av biten. Nästa gång försöker du jogga lite längre....och sen rätt var det är så är du i mål!!:D

Börja med 2 ggr i veckan och och öka succ

Köp senaste numret av Runners World. Där finns det tre sidor om nybörjarlöpning. RW är en internationell tidning med fd proffslöpare och idrottsfysiologer som skribenter.

De flesta löptränare skulle hänvisa till en gammal princip som fungerat sedan urmin

Tackar för tipsen! Försökte mig på att springa rundan jag brukar gå på mornarna för en stund sedan och jag orkade nääästan hela vägen. Det blev 30 minuters jogging. Är taggad på att orka hela vägen!

Kan ju passa på med en följd fråga. Jag brukar träna et

Kär som du gör nu, vanlig styrka. Inget speciellt.
När du kommit till ditt mål i kondition så kan då om du vill få mer uthålliga muskler köra många repetioner 20>. Gör det ett par veckor och alternare träningen.
Men ta en sak i taget nu så du inte chokar

Håller med Johan.

Det finns övningar som hjälper att förebygga vissa löparåkommor men de ingår oftast i ett normalt styrkeprogram, typ bensparkar, tricepsdrag, m fl.